Η ιστορία της Harley-Davidson, της πιο γνωστής μοτοσυκλέτας στον πλανήτη, σε ένα infographic
Εν έτει 2016 συμπληρώνονται 115 χρόνια από τότε που ο William Harley έφτιαχνε το πρώτο σχέδιο που έμελλε να υλοποιηθεί δύο χρόνια μετά, ως η πρώτη Harley-Davidson στην ιστορία.
Το πρώτο blueprint του 21χρονου William Harley αφορούσε τη μηχανή που επρόκειτο να προσαρτηθεί σε σκελετό ποδηλάτου και δημοσιεύθηκε το 1901. Το 1903, μαζί με τον Arthur Davidson παρουσίασαν το πρώτο μοτοποδήλατο υπό την επωνυμία Harley-Davidson.

Η ιστορική αρχή


Το 1903, οι δυο φίλοι συστήνουν την εταιρεία Harley-Davidson Enterprises. Στα τέλη του 1903 θα κατασκευαστεί η πρώτη πραγματική Harley με κινητήρα 405 κυβικών εκατοστών και εξωτερική μορφή με τα μοντέλα που κατασκεύαζε τότε μια εταιρεία του Μιλγουόκι, η Merkel.
Την εποχή εκείνη, οι Davidson και Harley εργάζονταν στην εταιρία Μilwaukee's Barth Manufacturing Company, παρέα με ένα Γερμανό μετανάστη, το όνομα του οποίου δε διασώθηκε στο πέρασμα του χρόνου. Οι τρεις τους, στην προσπάθεια να λάβει σάρκα και οστά το όνειρό τους, η κατασκευή μιας γρήγορης, για την εποχή, μοτοσικλέτας, μελετούσαν ατέλειωτες ώρες μετά τη δουλειά κάποια γαλλικά (κυρίως) αλλά και διάφορα άλλα σχέδια.
H ιδέα βασιζόταν σε ένα μονοκύλινδρο κινητήρα, τύπου De Dion. Το μοτέρ αυτό των 3HP, συμπίεζε και εκτόνωνε ένα μείγμα αέρα και βενζίνης για να παλινδρομήσει το μοναδικό του έμβολο, που μέσα από ένα στοιχειώδες κιβώτιο ταχυτήτων ευελπιστούσε στη συνέχεια να μεταδώσει, μέσω μιας αλυσίδας και ενός ιμάντα, την κίνηση στον πίσω τροχό.
Η πρώτη "αληθινή" Harley-Davidson ολοκληρώνεται το 1904, στην πίσω αυλή της οικογένειας Davidson. Μέχρι τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς, αποφασίζουν να ψάξουν για εγκαταστάσεις, μετά την μεγάλη επιτυχία στις ΗΠΑ. Το 1906 μετατρέπουν σε εργοστάσιο αυναρμολόγησης, μια παλιά αποθήκη στην Chestnut Avenue-της πόλης του Μιλγουόκι. Αυτή η παλιά αποθήκη εξακολουθεί μέχρι σήμερα να φιλοξενεί τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Μέχρι τους πρώτους μήνες του 1907 η εταιρεία κατασκευάζει περίπου 50 μοτοσυκλέτες. Την ίδια χρονιά η εταιρεία κερδίζει την πρώτη της μεγάλη παραγγελία από την αστυνομία του Μιλγουόκι.

Το 1917 σχεδόν το 1/3 των μηχανών πωλήθηκαν στον αμερικάνικο στρατό. Μέχρι το 1918 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 50%. Το αποτέλεσμα ήταν οι μηχανές, να ξεπεράσουν τις 20.000 Harley Davidson που χρησιμοποιήθηκαν στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το 1928 η παραγωγή απέφερε 28.189 μονάδες (σε ένα τέταρτο του αιώνα από την κατασκευή της πρώτης μοτοσικλέτας). Δεκατρία χρόνια μετά από το καταστατικό συνεργασίας των αδελφών και την ουσιαστική ίδρυση της εταιρίας, οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 5.000%
Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου η παραγωγή των μηχανών σταμάτησε για εμπορική χρήση, καθώς η αμερικανική κυβέρνηση έκρινε πως όλες οι μηχανές που παράγονταν, θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν στον πόλεμο.
Μια από τις πιο αγαπημένες και νεώτερες προσθήκες στην οικογένεια της Harley Davidson, έγινε το 2009 με το μοντέλο XR1200. Έχει κινητήρα 1200cc, της οικογένειας Evolution και σύστημα εξάτμισης 2-1-2. Ένα από τα ακριβότερο μοντέλα, αν όχι το ακριβότερο, είναι το CVO Ultra Classic Electra Glide. Δημιουργήθηκαν μόνο 4.200 κομμάτια, με την τιμή εκκίνησης στα 40.000 δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στην επόμενη πενταετία, η εταιρεία θα λανσάρει και ηλεκτροκίνητο μοντέλο. H αυτονομία του θα αγγίζει τα 90 χιλιόμετρα σε φυσιολογικές συνθήκες ή τα 53 χλμ αν αξιοποιείται διαρκώς όλη η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα.
Το Infographic που σχεδίασε το blog Rubber on Road:

 
Πηγή: dailyinfographic
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top