Μετά την υπόθεση Siemens και τη... διαλεύκανσή της, στο προσκήνιο έρχεται μια άλλη γκρίζα υπόθεση με τα γνωστά συστατικά: προμήθειες, off-shore, λαδώματα και μίζες. Πρόκειται για την -επανομαζόμενη και mini Siemens- υπόθεση της προμήθειας 142 "ολυμπιακών" τρόλεϊ από τη γερμανική MAN το 2002. H υπόθεση αυτή, μετά την άσκηση διώξεων σε βαθμό κακουργήματος, παίρνει το δρόμο της ανάκρισης.
Κατά την προκαταρκτική εξέταση της υπόθεσης εξετάστηκαν ως ύποπτοι τέλεσης αδικημάτων, που έχουν να κάνουν και με τη διακίνηση μαύρου χρήματος, εννέα πρόσωπα, ανάμεσά τους και επιχειρηματίες.
Στο επίκεντρο των εισαγγελικών ερευνών βρέθηκαν οι off-shore εταιρείες τους στη Κύπρο. Ζητήθηκε η δικαστική συνδρομή των κυπριακών αρχών προκειμένουν να διαπιστωθεί αν από την κίνηση των λογαριασμών των εν λόγω off-shore προκύπτει η χρησιμοποίησή τους για τη διακίνηση μαύρου χρήματος για παράνομες πληρωμές.
Η έρευνα της υπόθεσης ξεκίνησε το 2009 από τη Γερμανία. Οι εισαγγελείς του Μονάχου, οι οποίοι ερευνούσαν την υπόθεση, βρήκαν σε παρα-λογιστήριο της Neoplan (θυγατρικής της ΜΑΝ) κονδύλια τα οποία προορίζονταν για πληρωμές για να "κυλήσει" η δουλειά των "ολυμπιακών" τρόλεϊ. Από τη γερμανική έρευνα προέκυψε ότι η ΜΑΝ "έσπρωχνε" χρήμα μέσω off-shore εταιρειών σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Θα πρέπει να θυμηθούμε ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια στόλου τρόλεϊ έγινε από την ελληνική κυβέρνηση "στα γρήγορα", με την επίκληση των πιεστικών αναγκών για την διεξαγωγή των Ολυμπιακών. Η προκήρυξη έγινε το 2001, επί υπουργίας στο Μεταφορών του Χρήστου Βερελή, ο οποίος θα πρέπει να θυμίσουμε ότι παραιτήθηκε για λόγους ευθιξίας το 2009, όταν έσκασε η υπόθεση.
Χρηματισμοί
Καθώς οι ποινικές διώξεις δεν περιλαμβάνουν τον Χρ. Βερελή, ο πρώην υπουργός μπορεί να δηλώνει σήμερα ότι "μετά από δύο ολόκληρα χρόνια η ελληνική Δικαιοσύνη απέδειξε το αυτονόητο. Δεν είχα καμία σχέση με την υπόθεση ΜΑΝ. Οι χρηματισμοί αφορούσαν μια ομάδα υπηρεσιακών παραγόντων και επιχειρηματιών που έδρασε εν αγνοία της διακομματικής επιτροπής, στην οποία ούτε καν πήρα ποτέ μέρος".
Όμως, όπως παραδέχεται στη δήλωσή του ο τέως υπουργός, στην υπόθεση της ΜΑΝ....
και την προμήθειας των "ολυμπιακών" τρόλεϊ, έγινε πανηγύρι, στο οποίο συμμετείχαν οι υπηρεσιακοί παράγοντες και επιχειρηματίες.
Το πανηγύρι, όπως είπαμε, άρχισε το 2001, με τον διαγωνισμό που κατ' αρχήν εξέτασε αρμόδια επιτροπή των ΗΛΠΑΠ, η οποία αποφάνθηκε ότι η προσφορά της κοινοπραξίας Νeoplan (MAN) και ΕΛΒΟ πρέπει να απορριφθεί.
Ωστόσο, η γνωμοδότηση... γλίστρησε στο χρήμα που διακινήθηκε από τις off-shore και η δουλειά έκλεισε για τη Neoplan (MAN). Σε πρώτη φάση για 49,4 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 90 τρόλεϊ και στη συνέχεια για ακόμη 36,5 εκατ. ευρώ για άλλα 52...
(To Ποντίκι)
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top