Επειδή πολλά ελέγχθηκαν το τελευταίο διάστημα σχετικά με την φορολόγηση των εκμεταλλευτών ΤΑΞΙ, θεωρήσαμε απαραίτητο να γνωστοποιήσουμε προς κάθε κατεύθυνση τι ισχύει σήμερα, τι θέλει η κυβέρνηση να επιβάλλει και τι ζητά να ισχύει ο ταξιτζής. Σήμερα ο κάθε ιδιοκτήτης φορολογείται σύμφωνα με το ποσοστό ιδιοκτησίας που κατέχει και σε ποια έδρα ανήκει. Το ταξί ως επιχείρηση χρησιμοποιεί δύο άτομα τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις και τα καθαρά δηλωθέντα εισοδήματα τους κυμαίνονται από 26.000€ έως και 28.000€ ετησίως ανάλογα με την ιδιοκτησιακή σχέση με το όχημα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη). Τα ποσά αυτά είναι κατά πολύ μεγαλύτερα από το μέσο όρο των δηλωθέντων εισοδημάτων άλλων κλάδων όπως τα ανακοινώνει το αρμόδιο Υπουργείο. Όσον αφορά τις ταμειακές μηχανές όλα τα ταξί έχουν από το 2004 και εκδίδουν υποχρεωτικά αποδείξεις με το μηδενισμό του ταξιμέτρου. Αν κάποιοι δεν τις λειτουργούν είναι υπόλογοι.
Τώρα που μετράνε φορολογικά για τεκμηρίωση του αφορολόγητου όλοι τις ζητάνε και ο οδηγός υποχρεούται στην απόδοση της.
Ανεξάρτητα όμως από την απόδοση ή όχι της απόδειξης το αποτέλεσμα καταγράφεται στο «Ζ».
Η κυβέρνηση σύμφωνα με την προεκλογική της εξαγγελία και πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου θέλει να επιβάλλει προς κάθε κατεύθυνση τον λογιστικό προσδιορισμό. Δηλαδή τήρηση βιβλίων ( έσοδα μείον έξοδα) και φορολόγηση του υπολοίπου ποσού. Το προεκλογικό κείμενο του ΠΑΣΟΚ όμως για τον κλάδο έλεγε «απλοποιημένο σύστημα»
Επειδή όμως ο λογιστικός προσδιορισμός του εισοδήματος θα επιφέρει:
α. Αύξηση του κομίστρου κατά 9% (τώρα 10%) που είναι στις υπηρεσίες μεταφορών το ποσοστό Φ.Π.Α.
β. Αύξηση της γραφειοκρατίας τόσο για το Υπουργείο Οικονομικών όσο και για τα ΤΑΞΙ τα οποία πλέον θα μετατραπούν σε επιχειρήσεις με πλήρες λογιστήριο.
γ) θα αλλάζουν ριζικά οι σχέσεις συνεταίρων και οδηγών .
δ) Επιβαρύνεται το Υπουργείο με ελεγκτικές υπηρεσίες για 35.000 επιχειρήσεις επιπλέον σε όλη την Ελλάδα. Η ένταξη των χιλιάδων αυτών νέων επιχειρήσεων δημιουργεί οικονομικό κόστος με χάσιμο χιλιάδων εργατοωρών από πλευράς οδηγών ΤΑΞΙ με νέες υποχρεώσεις που θα δημιουργηθούν στις ΔΟΥ. Επιπλέον εργατοώρες από πλευράς ελεγκτικού μηχανισμού προκειμένου να επιτευχθεί η συνολική και συνάμα αποτελεσματική διευθέτηση 35.000 νέων επιχειρήσεων, όταν οι κοινοτικές οδηγίες επιβάλλουν μείωση του προσωπικού των δημοσίων υπαλλήλων κατά 10%.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στο ταξί οι συνιδιοκτήτες είναι κάτοχοι σε κοινό πράγμα χωρίς να το εκμεταλλεύονται από κοινού. Όλες οι ιδιομορφίες για το θέμα αυτό έχουν συνυπολογιστεί στην προσφυγή μας στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και εξέδωσε την 540/94 γνωμοδότηση (παλαιά απόπειρα αλλαγής του φορολογικού )
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Οικονομικών η μεγάλη φοροδιαφυγή προέκυψε από το σύστημα του λογιστικού προσδιορισμού και την αναξιοπιστία των μηχανισμών ελέγχου. Επισημαίνουμε ότι σήμερα τα ΤΑΞΙ αποδίδουν συγκεκριμένο φόρο από τον οποίο με κανένα τρόπο δεν μπορούν να αποφύγουν. Είναι απόλυτα συνεπείς στα ασφαλιστικά τους ταμεία. Αποδίδουν Φ.Π.Α. με τεκμαρτό τρόπο παρόλο που δεν εισπράττουν. Καλύπτουν ένα μεγάλο τμήμα προϋπολογισμού των εσόδων από τον Ειδικό φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα και του ΦΠΑ στις δαπάνες λειτουργίας .
Συμπερασματικά λοιπόν ο τεκμαρτός τρόπος με τον οποίο φορολογούνται σήμερα τα ΤΑΞΙ είναι ο πλέον ενδεδειγμένος. Βοηθάει τους ίδιους αλλά και τα δημόσια έσοδα. Πρέπει όμως και τα ΤΑΞΙ να συμβάλλουν όπως όλες οι κοινωνικές ομάδες στην κοινή προσπάθεια που γίνεται σήμερα για να βγούμε από την κρίση.
Προτείνουμε λοιπόν:
α) έκδοση αποδείξεων από τις υπάρχουσες στα ταξί ταμειακές μηχανές αφού θα συμβάλλουν στην τεκμηρίωση του αφορολογήτου του επιβάτη
β) φόρος εισοδήματος ανά όχημα σε σχέση με την έδρα (ως βάση το σύστημα του τεκμαρτού ΦΠΑ)
γ) συνέχιση του συστήματος καταβολής τεκμαρτού Φ.Π.Α. χωρίς ενσωμάτωση του στο ισχύον τιμολόγιο για να μην επιβαρυνθεί ο επιβάτης, και το ΦΠΑ των επαγγελματικών δαπανών να συσχετίζεται με τα ανάλογα παραστατικά
δ) συγκέντρωση των παραστατικών των επαγγελματικών δαπανών και κατάθεσή τους στις αρμόδιες αρχές σε αξία και τρόπο που θα επιλέξει το κράτος.
Για όλους τους παραπάνω λόγους νομίζουμε πως η κυβέρνηση θα πρέπει να υιοθετήσει την πρόταση του κλάδου. Το αποτέλεσμα θα είναι αφενός να υπάρξει φορολογική επιβάρυνση για τα ΤΑΞΙ και αφετέρου ωφέλεια χωρίς κόστος για τα δημόσια έσοδα. Ούτε και επιβαρύνσεις σε ελεγκτικούς μηχανισμούς. Να σημειωθεί ότι με προτροπή του κλάδου συνεργεία της ΥΠΕΕ διενήργησαν ελέγχους σε μεγάλο αριθμό ΤΑΞΙ όπου διαπίστωσαν πως ο μέσος όρος ακαθάριστων εσόδων ετησίως, ανέρχεται στο ποσό των 50.000€ έως 55.000€ για δύο εργαζομένους σε Αθήνα. Πρόκειται για επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αυξήσουν τον τζίρο τους και είναι επιτηδευματίες με συγκεκριμένο κύκλο εργασιών, εκμεταλλευόμενοι το όχημα ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
Είμαστε επί πλέον διατεθειμένοι να καλύψουμε την ανάγκη συλλογής αποδείξεων (τιμολόγια) από τις επαγγελματικές μας δαπάνες, ώστε να μην υπάρχει φοροδιαφυγή στο Φ.Π.Α. των δαπανών.
Συμπερασματικά λοιπόν ο τεκμαρτός προσδιορισμός για τον κλάδο των ΤΑΞΙ αποδεικνύεται αποδοτικός, αποτελεσματικός και δίκαιος για την φορολόγηση. Γι’ αυτό απαιτούμε να συνεχισθεί υπεύθυνος διάλογος και διαβούλευση μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων στα ΤΑΞΙ για φορολόγηση αποτελεσματική και γρήγορη για τα δημόσια έσοδα.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗ.



1 σχόλια :

Δημήτρης είπε... 14 Μαρτίου 2010 - 12:54 μ.μ.

Ρε ουστ!
Το πιο ηλίθιο κείμενο που διάβασα εδώ και καιρό!
Και συγκεκριμένα:
α. Γιατί να μην αποδίδεις εσύ ΦΠΑ και να αποδίδω εγώ; Εκτός αυτού λες παρακάτω ότι ήδη αποδίδεις ΦΠΑ πάνω στο τεκμαρτό εισόδειμα, οπότε γιατί να επιβαρύνεις κι άλλο το κόμιστρο;
β. Ποια αύξηση της γραφειοκρατίας μας λες; Έχεις ακουστά το TAXIS2;
γ. Χεστήκαμε για τις σχέσεις συνεταίρων και οδηγών, τι άσχετο είναι αυτό;
δ. Γιατί δεν είναι επιχείριση το TAΞI; Και από τις πλέον κερδοφόρες μάλιστα με 28000 το χρόνο κέρδη! Με την ίδια λογική να καταργήσουμε την υποχρέωση τήρησης βιβλίων και σε πειρσσότερους κλάδους ελεύθερων επαγγελματιών. Επιπλέον επαναλαμβάνω το β.
Τέλος, μακάρι να συνεχίσετε να αγωνίζεστε και να διεκδικείτε για πάντα αυτά που ζητάτε με μαζικές και πολυήμερες απεργίες μπας και μπορέσουμε να κυκλοφορήσουμε σαν άνθρωποι στην Αθήνα. Πάρτε το χαμπάρι, έχετε απέναντί σας όλο το λαό της Αθήνας (τουλάχιστον)

 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top