Του Δημήτρη Μαλλά 

Με βάση τους αριθμούς και τα μερίδια αγοράς, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι η Apple βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ψηφιακών τεχνολογιών. Ιδίως όσον αφορά στα smartphones, όπου το iPhone αποτελεί το αντικείμενο πόθου για εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως, αλλά και στις υπολογιστικές συσκευές, όπως είναι το iPad, το iMac και το MacBook, τα μερίδια αγοράς των οποίων κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Την ίδια στιγμή, όμως, δεν είναι λίγοι οι αναλυτές αλλά και οι επενδυτές εκείνοι που εκφράζουν ανησυχία για το μέλλον της Apple. Ο λόγος είναι ότι τα τελευταία χρόνια, ο αμερικανικός κολοσσός έχει σταματήσει να αλλάζει τις ισορροπίες στην αγορά είτε δημιουργώντας νέες κατηγορίες προϊόντων όπως έκανε με το iPad είτε διαμορφώνοντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως συνέβη με την έλευση τόσο του iPod όσο και του iPhone.
Ο χώρος της αυτόνομης οδήγησης είναι ένας από τους τομείς που δείχνει ότι θέλει να επεκταθεί η Apple, η οποία καλείται να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία προϊόντων δείχνοντας ότι παραμένει στην αιχμή της καινοτομίας.

Η ανησυχία μεγαλώνει ακόμη περισσότερο όταν δει κανείς τα τελευταία στοιχεία πωλήσεων για το Apple Watch με το οποίο ο αμερικανικός κολοσσός προσπάθησε να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία, αυτή των «έξυπνων» ρολογιών. Σύμφωνα με την IDC, στο γ' τρίμηνο του 2016 διετέθησαν σε παγκόσμιο επίπεδο μόλις 1,1 εκατ. Apple Watches όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 οι πωλήσεις είχαν φθάσει στα 3,9 εκατ. τεμάχια. Πρακτικά, η προσπάθεια για τη δημιουργία μίας νέας αγοράς δεν στέφθηκε με επιτυχία, αν και θα πρέπει να επισημάνουμε ότι κανείς από τους ανταγωνιστές της Apple κατάφερε να πείσει τους καταναλωτές ότι πρέπει να αποκτήσουν ένα «έξυπνο» ρολόι, όπως φαίνεται από τα νούμερα.

Αυτόνομη οδήγηση
Η αναζήτηση για το επόμενο «μεγάλο» προϊόν της Apple είναι συνεχής και δεν είναι τυχαίο το έντονο ενδιαφέρον που υπήρξε στις αρχές της εβδομάδας όταν ο αμερικανικός κολοσσός επιβεβαίωσε ουσιαστικά ότι επιδιώκει να ασχοληθεί με τον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Πρακτικά, αυτό που έγινε ήταν ότι δημοσιοποιήθηκε μία επιστολή της Apple προς τις αμερικανικές αρχές όπου έκανε λόγο «για τον ενθουσιασμό της για τις προοπτικές της χρήσης αυτοματοποιημένων συστημάτων σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων και αυτός των μεταφορών».

Η επιστολή αυτή ήταν αρκετή για να πυροδοτήσει ένα πλήθος δημοσιευμάτων που υποστήριζαν ότι η Apple ετοιμάζει το δικό της αυτοκίνητο που θα κινείται χωρίς οδηγό, ακολουθώντας τη νέα τάση που υπάρχει στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειωτέον πως οι φήμες ότι η Apple θέλει να εισέλθει στο χώρο των «έξυπνων» αυτοκινήτων είναι πολύ έντονες και μάλιστα υποστηρίζεται ότι η προσπάθεια φέρει την κωδική ονομασία «Project Titan», ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τιμ Κουκ, δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον που υπάρχει.

Όμως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που σημειώνουν ότι δεν είναι τόσο εύκολο για την Apple να προχωρήσει στην παραγωγή του δικού της οχήματος και εκτιμούν ότι η όποια κίνηση θα έχει περισσότερη σχέση με τις πληροφοριακές υποδομές των οχημάτων, κάτι που είναι πιο κοντά και στους τομείς που δραστηριοποιείται μέχρι τώρα η Apple. Και σπεύδουν να προσθέσουν ότι ακόμη και αν η Apple παρουσιάσει το δικό της όχημα, αυτό πολύ δύσκολα θα γίνει πριν το 2019 ? 2020. Μέχρι τότε, ο αμερικανικός κολοσσός πρέπει να έχει παρουσιάσει ένα νέο, πρωτοποριακό προϊόν διαφορετικά «κινδυνεύει» να απωλέσει την ταμπέλα της καινότομου εταιρείας που οδηγεί τις εξελίξεις.

Το νέο iPhone
Η αλήθεια είναι πως οι αναλυτές αρχίζουν πλέον και δηλώνουν ανοικτά ότι η πραγματική πρόκληση για την Apple είναι το επόμενο iPhone. Δεδομένου ότι το iPhone 7 δεν ήταν μία συσκευή που αλλάζει τα δεδομένα αλλά ουσιαστικά μία εξέλιξη των προηγούμενων μοντέλων. Κάτι που επεσήμαναν οι αναλυτές που περιμένουν κάτι διαφορετικό στο επόμενο iPhone, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2017. Δηλαδή, 10 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου iPhone. Οπότε και η επέτειος έχει τη δική της σημασία. Οι φήμες για το επόμενο iPhone έχουν ήδη ξεκινήσει και μεταξύ άλλων φημολογείται ότι θα είναι μία συσκευή εξ ολοκλήρου από γυαλί, άκρως εντυπωσιακή, με κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά. Η πραγματικότητα είναι πως αν η Apple δεν παρουσιάσει κάτι πραγματικά εντυπωσιακό, τότε η πίεση που θα υπάρξει θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ για τον κ. Κουκ.

Gadgets

Sony Playstation 4 Pro
4Κ παιχνιδομηχανή

Το Playstation 4 Pro είναι η τελευταία έκδοση της γνωστής παιχνιδομηχανής της Sony, η οποία διαφοροποιείται από την «απλή» έκδοση λόγω κυρίως ότι υποστηρίζει τη δυνατότητα αναπαραγωγής περιεχομένου με ανάλυση 4K και HDR. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στους δημιουργούς παιχνιδιών να δημιουργήσουν τίτλους υψηλότερης ποιότητας και με καλύτερα γραφικά, ενώ το HDR παράγει πιο ρεαλιστικά και εντυπωσιακά ζωντανά γραφικά που προσεγγίζουν ακόμη περισσότερο τον τρόπο που το ανθρώπινο μάτι βλέπει φυσικά. www.playstation.gr

Canon XEED WUX 6010
Κορυφαίος βιντεοπροβολέας

Με φωτεινότητα 6000 ANSI lumens, δυνατότητα χρήσης εναλλάξιμων φακών Canon, ανάλυση WUXGA (1920 x 1200 pixels) και σχεδίαση που επιτρέπει την τοποθέτηση και τη χρήση του σε ένα μεγάλο εύρος εγκαταστάσεων, ο XEED WUX 6010, ο νέος βιντεπροβολέας της Canon, δημιουργεί εντυπωσιακή εικόνα σε διαστάσεις που φθάνουν έως και 15 μέτρα. Ο XEED WUX6010 διαθέτει εξαιρετική ευκρίνεια της τεχνολογίας LCOS, χωρίς τις ορατές ατέλειες όπως η εμφάνιση πλέγματος ή η περιορισμένη χρωματική πιστότητα που συναντώνται σε ανταγωνιστικές τεχνολογίες, προηγμένα οπτικά συστήματα στους φακούς Canon με τεχνολογίες lens shift , υψηλή χρωματική πιστότητα ακόμα και σε μεγάλο βαθμό μεγέθυνσης καθώς και εξαιρετικά ευέλικτες επιλογές συνδεσιμότητας. www.canon.gr

LG UltraFine 5K
5Κ οθόνη

Σχεδιασμένη και διαμορφωμένη για το νέο MacBook Pro της Apple με υποδοχή Thunderbolt 3, είναι η νέα οθόνη 27 ιντσών UltraFine 5K της LG. Η οθόνη απευθύνεται σε μια ευρεία γκάμα δημιουργικών εργασιών, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών video αλλά και φωτογραφίας. Με εκπληκτική ανάλυση 5120 x 2880 και 218 pixel ανά ίντσα (ppi), οι δυνατότητες αναπαραγωγής χρωμάτων της UltraFine 5K οθόνης, της επιτρέπουν να καλύψει το 99 τοις εκατό του διαστήματος χρωμάτων DCI-P3 (που αποτελεί ένα κοινό χρωματικό χώρο για την ψηφιακή προβολή ταινιών από τις ΗΠΑ). Επιπλέον, η προηγμένης τεχνολογίας IPS οθόνη, ελαχιστοποιεί την απόκλιση αλλά και την απώλεια χρώματος από οποιαδήποτε γωνία θέασης, εξασφαλίζοντας ότι οι χρήστες βλέπουν το αρχικό περιεχόμενο, όπως ακριβώς πρέπει να το βλέπουν. www.lge.com/gr

Creative Sound BlasterX Katana
Εντυπωσιακά ηχεία

Σε χρήστες που ασχολούνται αρκετά με video παιχνίδια απευθύνεται η Creative Technologies με το Sound BlasterX Katana, ένα πανέμορφο ασύρματο soundbar με RGB Lightning. O ήχος είναι 7.1 virtual Surround, υπάρχει dolby digital decoding, μπορεί επίσης να αναπαράγει αρχεία MP3 και να συνδεθεί με φορητές συσκευές, ενώ γενικότερα υπάρχουν αρκετές υποδοχές για να καλύψουν κάθε ανάγκη που μπορεί να δημιουργηθεί στο χρήστη. en.europe.creative.com/
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top