Ν α δημοσιοποιηθεί, το συντομότερο δυνατόν, ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ για τη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ζητούν επιτακτικά πλέον από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην Αχαΐα, αντιλαμβανόμενοι ότι οι καθυστερήσεις επιβαρύνουν το πολιτικό κλίμα και δίνουν αφορμή για κριτική. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός είχε κατ΄ιδίαν συνάντηση με τον κ. Σπίρτζη στη Βουλή, όπου και του ζήτησε να τελειώνουν όσο το δυ- νατόν συντομότερα οι διαδικασίες για τη μελέτη, ώστε να παρουσιαστεί στους τοπικούς φορείς. Μάλιστα, ο κ. Σπαρτινός ζήτησε από τον υπουργό να έχει πρώτα μια συνάντηση με τους αχαιούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία και δεν αρνήθηκε. Η παρουσίαση της μελέτης από την ΕΡΓΟΣΕ για τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, έχει ήδη καθυστερήσει πολλούς μήνες, με αποτέλεσμα να επικρατεί σύγ- χυση και ανησυχία για τη λύση που θα επιλεγεί, σε ένα θέμα μείζονος σημασίας για την πόλη. Λαβή για την αναζωπύρωση της συζήτησης έδωσαν και οι δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη κατά την επίσκεψή του την περασμένη Δευτέρα στην ΕΡΓΟΣΕ, όπου σε ερώτηση δημοσιογράφου για τη χάραξη του τμήματος Ρίο-Πάτρα- Λιμάνι, ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «δεν γίνεται να δαπανηθούν εκατοντάδες εκατ. ευρώ για μια βαριά υποδομή και να κάνουμε ένα έργο υπόγειο. Από την άλλη όμως, δεν θα πάμε στη λογική να κόψουμε την πόλη στα δύο. Πιστεύω ότι υπάρχουν οι τεχνικές λύσεις και θα γίνει ουσιαστική διαβούλευση με τον Δήμο Πατρέων και τους φορείς της πόλης. Το βέβαιο είναι ότι δεν θα αιφνιδιάσου- με και δεν θα λάβουμε μονομερείς αποφάσεις». 
Πάντως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάσης Βούρδας, έσπευσε να αποσαφηνίσει ότι ο υπουργός με τη δήλωσή του αυτή, αναφερόταν στην αρχική μελέτη χάραξης της γραμμής, που προέβλεπε ημιβύθιση και υπογειοποίηση της γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου έως το νέο λιμάνι, η οποία είχε εκτιμηθεί στα 700 εκατ. ευρώ. 

Μάλιστα, συνομιλητές του κ. Σπίρτζη, ανέφεραν στην «Π» ότι η λύση της «μικρής» υπογειοποίησης από τον σταθμό Αγίου Διονυσίου μέχρι τον Αγιο Ανδρέα δεν έχει απορριφθεί, αλλά βρίσκεται υπό μελέτη ως προς τα οικονομοτεχνικά της χαρακτηριστικά και πως ο ίδιος είναι ανοικτός να τη συζητήσει, αφού δει πρώτα τα στοιχεία. Από το «δεν έχει απορριφθεί», όμως, μέχρι το «υιοθετείται», υπάρχει απόσταση. 

Αντιλαμβανόμαστε, άλλωστε, ότι πιθανότατα θα είναι οι αριθμοί εκείνοι... που «αποφασίζουν», ότι η πολιτική άποψη έχει νόημα μόνον αν είναι τεχνικά εξυπηρετήσιμη, κυρίως όμως ότι την ώρα των αποφάσεων μπορεί να έχουμε άλλη κυβέρνηση.
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top