Θα συμμετέχουν στη Γ.Σ. του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας - Κύκλοι του υπ. Παιδείας υπογραμμίζουν πως "δεν πρόκειται να γίνει καμία βεβιασμένη ενέργεια που θα υποβαθμίσει τις σπουδές χιλιάδων νέων ανθρώπων σε αυτά"

Μπορεί τα ΤΕΙ να κέρδισαν τη μάχη για το νέο ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ), ωστόσο μένουν να κριθούν οι “μάχες” στα χαρακώματα του χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα ΤΕΙ διεκδίκησαν -και πέτυχαν- τη συμμετοχή τους στη Γενική Συνέλευση του νεοσύστατου ιδρύματος, όμως ακόμη δεν έχουν πάρει σαφή θέση στον διάλογο στον οποίο τους έχει καλέσει από το καλοκαίρι η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, για το μέλλον τους...


Προσδιορίζεται το προφίλ των μελών της Γ.Σ. του ΕΛΙΔΕΚ

Νομοτεχνική βελτίωση που πέρασε στο προς ψήφιση νομοσχέδιο για το ΕΛΙΔΕΚ αποκαθιστά τον “αντιδεοντολογικό αποκλεισμό” τους από τα όργανα, όπως τον χαρακτήριζαν, αφού η αρχική μορφή του ν/σ όριζε τα Τεχνολογικά Ιδρύματα ως δικαιούχους της χρηματοδότησης που θα δίνει το νέο ταμείο-ίδρυμα, ωστόσο τα εξαιρούσε από τη διοίκηση, σε αντίθεση με τα πανεπιστήμια και τους τεχνολογικούς φορείς.

“Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ είναι αντιδεοντολογικός, πάσχει νομιμότητας και γι’ αυτό, άμεσα, πριν από την ψήφιση του σχεδίου νόμου, ζητούμε την παρέμβασή σας” τόνιζε τον Ιούλιο σε επιστολή της προς τον υπουργό Νίκο Φίλη η τριμελής Γραμματεία της Συνόδου των προέδρων των ΤΕΙ. Η τροποποίηση αποκαθιστά τα πνεύματα, αξίζει όμως να σημειωθεί πως σε άλλη νομοτεχνική βελτίωση προσδιορίζεται το προφίλ των μελών της συνέλευσης, αφενός γιατί δεν γίνονται εκπτώσεις στα επιστημονικά στάνταρ.

Γνώστες του θέματος αφήνουν να εννοηθεί ότι τα κριτήρια θα περιορίσουν τα ΤΕΙ με χαμηλότερες... επιδόσεις. Πάντως, με άλλη βελτίωση καταργείται η δυνατότητα του υπουργού να υποβάλει ένσταση κατά ορισμού μέλους της Γενικής Συνέλευσης.


Σε λειτουργία η επιτροπή για την αναδιάρθρωση των ΤΕΙ

Υπενθυμίζεται πως προ δύο εβδομάδων συστάθηκε στο υπουργείο Παιδείας επιτροπή αρμόδια να μελετήσει την αναδιάρθρωση του χάρτη της Τριτοβάθμιας, και δη των ΤΕΙ, αφού σε λιγότερο από δύο χρόνια θα βρεθούν προ των συνεπειών του “σχεδίου Αθήνα” που προβλέπει τις συγχωνεύσεις τους, λόγω των επικαλύψεών τους από πανεπιστήμια -πρόκειται για μέτρο εμπνεύσεως Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ, στο οποίο οι θεσμοί φέρονται να επιμένουν.


"Η γνώμη των ΤΕΙ ακούγεται με μεγάλο σεβασμό”

Κύκλοι της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου επισημαίνουν στην “Α” πως “η γνώμη των ΤΕΙ ακούγεται με μεγάλο σεβασμό” και υπογραμμίζουν πως “δεν πρόκειται να γίνει καμία βεβιασμένη ενέργεια που θα υποβαθμίσει τις σπουδές χιλιάδων νέων ανθρώπων σε αυτά”. “Τα ΤΕΙ κάνουν σημαντική επιστημονική δουλειά και απευθύνονται σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας”, τονίζουν οι ίδιοι κύκλοι, σημειώνοντας πως “περιμένουν τις εισηγήσεις και των ίδιων για το μέλλον τους”.


Κ. Γαβρόγλου: Στην Ε.Ε. τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών δεν δίνουν διδακτορικό

Πάντως, ακόμη δεν έχουν καταθέσει σχεδιασμό, με μοναδικό τους αίτημα να γίνουν Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. “Η Ελλάδα δεν μπορεί να εμφανίσει 50 πανεπιστήμια ξαφνικά” συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές. Επί του θέματος αυτού τοποθετήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο πρόεδρός της Κ. Γαβρόγλου προ διημέρου: “Τα ΤΕΙ με ομόφωνη απόφαση της Συνόδου των προέδρων τους, διεκδικούν να γίνουν Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Σωστά; Θα σας παρακαλούσα να κάνετε μια μικρή έρευνα και να δείτε σε όλη την Ευρώπη (πως) τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών είναι εκείνα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπου δεν δίνουν διδακτορικό. Δηλαδή, δεν δίνουν διδακτορικό”. Επισήμανε έτσι την “αντίφαση”, όπως είπε, ανάμεσα στα δύο αιτήματά τους.

Όσον αφορά πάντως τα διδακτορικά, το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά δίνει τη δυνατότητα σε καθηγητές των ΤΕΙ να κάνουν διδακτορικό σε ένα τμήμα. Για τα μεταπτυχιακά, πάντως, οι αντιδράσεις είναι για τα δίδακτρα. Και εκεί η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν έχει φέρει προς ώρας τεκμηριωμένες προτάσεις. Επιφυλάσσεται για τη Σύνοδο Πρυτάνεων στη Θεσσαλονίκη εντός του επόμενου διημέρου (14-15/10) λέει...


Πηγή
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top