ploia_ploigoi.jpg


Λίφτινγκ» στην Πλοηγική Υπηρεσία αποφάσισε να κάνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο να δοθούν λύσεις στα πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει χρόνια τώρα και τα οποία προκαλούν δυσλειτουργία στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και αντίξοες εργασιακές συνθήκες στους εναπομείναντες πλοηγούς.


Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας με τον γενικό γραμματέα Λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη και με άλλα στελέχη του υπουργείου μελετούν εδώ και καιρό τις αλλαγές που πρέπει να υλοποιηθούν στην υπηρεσία, καθώς έχουν να γίνουν προσλήψεις από το 2008 και παράλληλα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τη συντήρηση και τη λειτουργία των πλοηγίδων, των σκαφών που κάνουν τις πλοηγήσεις.

Μόλις πριν από δύο μήνες, τον Αύγουστο, η διοίκηση της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) με επιστολή της στους υπουργούς Ναυτιλίας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης ζητούσε την άμεση πρόσληψη πλοηγών καθώς, όπως τόνιζε, οι καθυστερήσεις πλοήγησης πλοίων και οι παρεπόμενες δυσμενείς επιπτώσεις έχουν λάβει σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα.

Οι πληροφορίες λένε ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ ανάμεσα στ’ άλλα εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις μέσω σχετικής νομοθετικής διάταξης, με αποκλειστικό στόχο να μπορέσει η Πλοηγική Υπηρεσία να δουλέψει σωστά, ενώ προχωρά ήδη η ανανέωση και η συντήρηση των πλοηγίδων. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε η αγορά έξι νέων μηχανών για τα σκάφη που ήδη λειτουργούν, ενώ προγραμματίζεται και η αγορά-κατασκευή 7 νέων πλοηγίδων. Επίσης πρόθεση του υπουργείου είναι η ίδρυση νέων πλοηγικών σταθμών σε λιμάνια της χώρας, καθώς είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν σε λιμάνια όπως του Κατάκολου και της Σαντορίνης όπου δεν λειτουργούν πλοηγικοί σταθμοί.

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο προκήρυξε διαγωνισμό για την πλήρωση τριών κενών θέσεων πλοηγών στους πλοηγικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Σύρου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας από σήμερα μέχρι και τις 25/10.
Ικανοποίηση

Η «Εφ.Συν.» μίλησε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοηγών, Αγγελο Βασιλάκο, ο οποίος ήταν ενήμερος για τις αλλαγές που ετοιμάζονται, δήλωσε ικανοποιημένος και τόνισε πως όλοι βρίσκονται σε αναμονή για να δουν εάν πράγματι αυτές θα υλοποιηθούν. Επισήμανε ωστόσο την ανάγκη αλλαγής του Προεδρικού Διατάγματος 103/2014 που αφορά τις οργανικές θέσεις της υπηρεσίας, τονίζοντας ότι «η Πλοηγική πρέπει να στελεχωθεί με προσωπικό άμεσα για να μην καταλήξουμε όλοι εμείς που έχουμε απομείνει στο νοσοκομείο».

Εξήγησε πως μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζει το λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο λόγω Cosco έχει αυξηθεί η κίνηση, καθώς προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες σε άλλα λιμάνια της χώρας γίνονται αποσπάσεις πλοηγών από τον Πειραιά. Τα πλοηγούμενα σε 24ωρη βάση πλοία στο λιμάνι του Πειραιά ανέρχονται κατά μέσο όρο στα 1.400 τον μήνα.

Η επιθυμία τους είναι η δύναμη των πλοηγών από 21 που είναι τώρα στον Πειραιά να αυξηθεί σε 36 και όχι 42 που προέβλεπε η οργανική σύνθεση το 2006, υπενθυμίζοντας ότι η μισθοδοσία τους δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Οι πλοηγοί πληρώνονται από το Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας (ΚΠΥ) στο οποίο καταλήγουν τα πλοηγικά δικαιώματα που καταβάλλει κάθε ναυτιλιακή εταιρεία για το πλοίο της προκειμένου αυτό να μπαίνει στο λιμάνι, ποσό που ανέρχεται στα 18 με 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οσον αφορά τις πλοηγίδες, ανέφερε ότι όταν θα έρθουν και οι 7 νέες θα γίνει ανακατανομή και θα διανεμηθούν ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε λιμανιού.

πηγή: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top