Από την προσεχή Δευτέρα που ο κύριος όγκος των πολιτών επιστρέφει στην πόλη, κάθε απεργιακή κινητοποίηση στον ΟΑΣΘ θα σημαίνει σοβαρό πλήγμα για τις μετακινήσεις του 

Συντάκτης: Νίκος Φωτόπουλος

Στάση πληρωμών προαναγγέλλει ο ΟΑΣΘ, ενώ οι Θεσσαλονικείς περιμένουν μάταια το λεωφορείο στη στάση.

«Νεκρές» και χθες οι αστικές συγκοινωνίες της συμπρωτεύουσας από την επίσχεση εργασίας των εργαζομένων.

Επικοινωνιακή επίθεση στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη από τον πρόεδρο του ιδιωτικού, πλην κρατικοδίαιτου, Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης.

Αύριο θα είναι η τρίτη μέρα αυτήν την εβδομάδα που η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς αστικά λεωφορεία.

Ευτυχώς, μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού απουσιάζει ακόμη λόγω των αδειών.

Από την προσεχή Δευτέρα όμως, που ο κύριος όγκος των πολιτών επιστρέφει στην πόλη, κάθε απεργιακή κινητοποίηση στον ΟΑΣΘ θα σημαίνει σοβαρό πλήγμα για τις μετακινήσεις του κόσμου.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω, θα πάμε μέχρι τέλους», ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον Οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, καθώς παραμένουν απλήρωτοι για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.

Στο μεταξύ, με συνεντεύξεις σε ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης προχωρά σε μια επικοινωνιακή επίθεση προς τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, κατηγορώντας τον για... κώφωση!

«Η κατάσταση είναι πάρα πολύ κρίσιμη και υπάρχει σενάριο να γίνει στάση πληρωμών μέσα στον Σεπτέμβριο, γιατί δεν υπάρχουν λεφτά στο ταμείο. Πρέπει η Πολιτεία να ενεργοποιηθεί άμεσα και να αφουγκραστεί τα προβλήματα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Εως πότε ο κ. Σπίρτζης θα κλείνει τα αυτιά του;», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Στεφανίδης στο thestival.gr υποστηρίζοντας ότι η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου είναι πλέον απαραίτητη.
Να πληρωθεί ο ΦΠΑ


«Εχουμε αύξηση του ΦΠΑ, που πήγε από το 13% στο 23% από τις 20 Ιουλίου του 2015. Πρέπει να αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου από κάποια ημερομηνία και μετά, αλλά αυτό μέχρι τότε πρέπει να το πληρώσει το Δημόσιο, να αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών, μιας και δεν το έκανε, ή το υπουργείο Οικονομικών να μας δώσει τα λεφτά. Η διαφορά είναι 12 με 13 εκατομμύρια. Επίσης μας οφείλουν χρήματα το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Εργασίας. Να πληρώσουν για τα μειωμένα εισιτήρια που ζητάνε. Να πληρώσουν τις διαφορές που είναι περίπου από 30 εκατομμύρια το κάθε υπουργείο. Αυτά τα χρήματα αφορούν όλο το 2015 μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2016», λέει.

Ταυτόχρονα ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αποποιείται κάθε ευθύνη για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, αν και σε σχετική έρευνα που είχε διενεργήσει το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή) ο κόσμος εμφανιζόταν έντονα δυσαρεστημένος από τον Οργανισμό και τις υπηρεσίες του...

«Ο ΟΑΣΘ δεν έχει καμία ευθύνη. Εμείς πάντα είμαστε ειλικρινείς απέναντι στις συνομιλίες μας με τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες ετοιμάζουν τα χαρτιά προς υπογραφή. Η ευθύνη βαρύνει την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων. Οσο δεν υπογράφουν, το πρόβλημα θα συνεχίζεται», τονίζει ο πρόεδρος του Οργανισμού και ζητά από τους Θεσσαλονικείς να του έχουν εμπιστοσύνη!

«Οι Θεσσαλονικείς να μας έχουν εμπιστοσύνη διότι δουλεύουμε νυχθημερόν και προσφέρουμε πολύτιμες υπηρεσίες εδώ και εξήντα χρόνια. Το ίδιο θα συνεχίσουμε να πράττουμε και τώρα. Να είναι βέβαιοι ότι θα έχουν πάντα την καλύτερη συγκοινωνία που υπάρχει στην Ελλάδα, για να μην πω στην Ευρώπη. Αυτό δεν είναι υπερβολή, αρκεί να δουν στοιχεία των άλλων πόλεων ανά τον κόσμο και θα διαπιστώσουν ότι κατέχουμε την εικοστή θέση από πλευράς προσφοράς υπηρεσιών αστικών συγκοινωνιών. Επίσης το βραβείο που πήραμε και μας δίνει συγχαρητήρια για την οργάνωσή μας και για τις ηλεκτρονικές στάσεις που έχουμε τοποθετήσει», καταλήγει ο κ. Στεφανίδης.
Διαφωνεί ο υπουργός

Υπενθυμίζουμε, πάντως, ότι ο κ. Σπίρτζης, όπως και στο παρελθόν ο κ. Χρυσοχοΐδης του ΠΑΣΟΚ ως υπουργός Μεταφορών, έχει περιγράψει με τα μελανότερα χρώματα τον τρόπο που λειτουργεί ο ΟΑΣΘ.

Ταυτόχρονα, ο Χρήστος Σπίρτζης αμφισβητεί το ύψος του χρέους στον Οργανισμό, υποστηρίζοντας: «Πιστεύω το ακριβώς αντίθετο, μπορούν να το βεβαιώσουν οι υπηρεσίες αν υπάρχει αυτό το χρέος, γιατί πρέπει κάποιος να δει τι γινόταν τα προηγούμενα χρόνια και τι γίνεται αυτόν τον χρόνο, αν τηρείται η σύμβαση που υπάρχει μεταξύ του ΟΑΣΘ και του Δημοσίου».

Ειδικά για τους εργαζομένους, έχει αναφέρει ότι υπάρχει το παράδοξο «ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων να μην είναι απλοί εργαζόμενοι αλλά και μέτοχοι του Οργανισμού», ενώ χαρακτηρίζει τον Οργανισμό «πρότυπο και παράδειγμα που δείχνει γιατί οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες και όχι ιδιωτικές». 


Πηγή
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top