Η διορθωτική τροπολογία, που έσπευσαν να καταθέσουν μετά την κατακραυγή, δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί σε ΦΕΚ - Ύποπτη σύνδεση offshore και αδημοσίευτων «πόθεν έσχες» βλέπει η ΝΔ


Σκόπιμη καθυστέρηση ή «εγκληματική» αμέλεια; Σε κάθε περίπτωση, η διορθωτική τροπολογία που έσπευσε να καταθέσει η κυβέρνηση μετά τη γενική κατακραυγή, για να ανακόψει τις σκανδαλώδεις επιπτώσεις της πρώτης δικής της ρύθμισης, που επέτρεπε σε υπουργούς και βουλευτές να έχουν offshore, δεν έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ έως σήμερα.

Αυτό σημαίνει ότι, παρά τους «λεονταρισμούς» του Μεγάρου Μαξίμου, νόμος του κράτους εξακολουθεί να είναι η αρχική προβληματική διάταξη, που παρέχει αμνήστευση από ποινικά αδικήματα σε όσους πολιτικούς είχαν κατά το παρελθόν offshore εταιρείες.

Αίσθηση προκαλεί, δε, το γεγονός ότι χθες -7/6/2016- δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως νομοσχέδιο που ψηφίστηκε μετά τη διορθωτική τροπολογία!

Την ίδια ώρα, 27 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας επανέρχονται για το θέμα των εξωχώριων εταιρειών και κάνουν λόγο για ύποπτη σύνδεση της σκανδαλώδους διάταξης με την πρωτοφανή καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση των πόθεν έσχες.

Όπως αναφέρουν σε ερώτησή τους προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Οικονομικών, Νίκο Παρασκευόπουλο και Ευκλείδη Τσακαλώτο, αντίστοιχα, οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης για το 2013 και 2014 δεν έχουν ακόμα δοθεί στη δημοσιότητα.

Και προσθέτουν «H κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παραμένοντας πιστή στις αντιφάσεις μεταξύ των λόγων και των πράξεών της, εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι "καταπολεμά τη διαφθορά" και παράλληλα να "κλείνει το μάτι" στη διαπλοκή και τη διαφθορά. Πέραν των όσων έχουν διαδραματιστεί, τις τελευταίες ημέρες, με το θέμα που έχει προκύψει με τις ντροπιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις και τη συμμετοχή μελών της Κυβέρνησης σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες, σημαντικό ζήτημα προκύπτει και από τις δηλώσεις πόθεν έσχες».

Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι, «σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3213/2003, οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης υποβάλλονται στην Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περουσιακής Κατάστασης του Κοινοβουλίου. Δημοσιοποιούνταν μάλιστα, στη Βουλή των Ελλήνων, προκειμένου να υπάρχει διαφάνεια και να έχουν εικόνα οι Έλληνες πολίτες. Με τον πρόσφατο νόμο 4389/2016 η αρμοδιότητα της ως άνω Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης περιορίστηκε σημαντικά, εξαιρώντας πολλές κατηγορίες υπόχρεων (γενικοί και ειδικοί γραμματείς, πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι ΝΠΔΔ, δικαστικοί λειτουργοί, μέτοχοι τηλεοπτικών σταθμών, κ.λ.π.). Εύλογα ερωτήματα δημιουργεί η τροποποίηση αυτή και το γεγονός ότι δεν θα υπάρχει πλέον δημοσιοποίηση, κι επομένως διαφάνεια, για τις δηλώσεις πόθεν έσχες των προσώπων αυτών. Παράλληλα, ερωτηματικά δημιουργούνται από τη σημαντική χρονοκαθυστέρηση που υπάρχει στον έλεγχο πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών 2013 και 2014».

«Είναι σαφές, ότι για μια ακόμη φορά, η Κυβέρνηση δεν λειτουργεί μόνο με ολιγωρία και επιπολαιότητα, αλλά η νομοθετική τακτική που ακολουθεί εξυπηρετεί σκοπιμότητες και αμνηστεύει τους υπευθύνους. Δεν μπορεί παρά να διερωτάται κανείς εάν η σιωπή της Κυβέρνησης και ο χειρισμός της για το θέμα των offshore εταιρειών συνδέονται και με το θέμα της καθυστέρησης στους ελέγχους των δηλώσεων πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών. Γίνεται απολύτως σαφές ότι η "αδιάφθορη αριστερή Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ" έχει απωλέσει το δήθεν "ηθικό πλεονέκτημα" που προέβαλε, καθώς και την αξιοπιστία της. Και έχει βυθίσει τη χώρα στη μεγαλύτερη ηθική, αξιακή και οικονομική κρίση» υπογραμμίζουν σε άλλο σημείο και ρωτούν:

«1. Για ποιο λόγο καθυστερούν ο έλεγχος και η δημοσιοποίηση των δηλώσεων περουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) των μελών της Κυβέρνησης, των βουλευτών και των λοιπών υπόχρεων για τα έτη 2013 και 2014;

2. Για ποιο λόγο και με τι κριτήρια περιορίστηκε σημαντικά η λίστα των υπόχρεων προς υποβολή δήλωσης πόθεν έσχες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, αποτρέποντας ουσιαστικά τον έλεγχο και τη δημοσιοποίηση των δηλώσεων αυτών;

3. Υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στα πόθεν έσχες των ετών 2013 και 2014 και στη σπουδή της Κυβέρνησης να νομοθετήσει αρχικά τη δυνατότητα συμμετοχής αξιωματούχων σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες και στη συνέχεια δίμηνη προθεσμία για τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων;».



Πηγή
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top