ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΤΙΑ ΨΗΛΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΙΓΚ ΜΠΕΝ ΚΑΙ ΠΑΝΙΑ ΣΑΝ... ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Γιοτ για... Γκίνες από Ρώσο ολιγάρχη











Εχει οχτώ καταστρώματα και βάρος 14.000 τόνους. Μοιάζει βγαλμένο μέσα από σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά είναι απολύτως πραγματικό και έτοιμο να ανοίξει πανιά. Είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος, και περισσότερο εξελιγμένο τεχνολογικά, ιστιοπλοϊκό της υφηλίου. Ονομάζεται «Sailing Yaht A» και ανήκει στον 43χρονο Ρώσο δισ/χο Αντρέι Μελνιτσένκο.

Γνωστός για τη λατρεία που έχει για την ιστιοπλοΐα, ο 43χρονος Ρώσος κινείται στα χνάρια (ή, πιο σωστά, στην... πορεία πλεύσης) άλλων «σκαφάτων» υπερπλουσίων (Ρόμαν Αμπράμοβιτς, Πολ Αλεν, Λάρι Ελισον κ.ά.) και ρίχνει λεφτά στη θάλασσα.

Το «Sailing Yaht A» του κόστισε γύρω στα 400 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες ναυπήγησης ξεκίνησαν στη Γερμανία το 2008 υπό την καθοδήγηση του διεθνούς φήμης βιομηχανικού σχεδιαστή Φιλίπ Σταρκ, και ολοκληρώνονται από στιγμή σε στιγμή, με το υπερσκάφος να ετοιμάζεται για τις πρώτες δοκιμαστικές του πλεύσεις μέσα στο 2015.

Οσο για τον Μελνιτσένκο και την 38χρονη εκθαμβωτική σύζυγό του, το πρώην φωτομοντέλο Αλεξάντρα Νίκολιτς από τη Σερβία, αυτοί περιμένουν πώς και πώς να δαμάσουν τα κύματα πάνω σε ένα σκάφος που θα ξεχωρίζει όχι μόνο για τα (υπερ)μεγέθη του αλλά και για τις πρωτοπόρες τεχνολογικές του πατέντες.

Ξεκινώντας από τα μεγέθη, το «Sailing Yaht A» έχει μήκος 143 μέτρα και βάρος 14.000 τόνους. Τα βρετανικής κατασκευής κατάρτια του, που είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα, υψώνονται έως και 100 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας.

Το κεντρικό κατάρτι είναι μάλιστα τόσο μεγάλο που στη βάση του «χωράει» ένα ολόκληρο δωμάτιο. Οσο για τα τεράστια πανιά, το μεγαλύτερο από τα οποία έχει εμβαδό 1.767 τετραγωνικά μέτρα, αυτά εξυπακούεται ότι δεν σηκώνονται χειροκίνητα, αλλά με το πάτημα κουμπιών πάνω σε μια υπερσύγχρονη οθόνη αφής, από την οποία ελέγχει κανείς και την άγκυρα.

Το υπερσύγχρονο σκάφος φέρει επίσης στη βάση της καρίνας του ένα γερμανικής κατασκευής γυάλινο παρατηρήριο που επιτρέπει στον θαλασσοπόρο να χαζεύει τον βυθό. Αν και γυάλινο, το συγκεκριμένο παρατηρήριο έχει φτιαχτεί για να αντέχει τις πιέσεις σε βάθη ακόμη και 120 μέτρων.

Κατά τα λοιπά, το «Sailing Yaht A» έχει οχτώ καταστρώματα και το δικό του ελικοδρόμιο, ενώ μπορεί να φιλοξενεί έως 20 επισκέπτες, πέρα από το 54μελές πλήρωμα. «Είναι τιμή μου και είμαι ευτυχής που έκανα πραγματικότητα το όνειρο του ιδιοκτήτη, παντρεύοντας την υψηλή τεχνολογία με την ποίηση», δηλώνει ο παγκοσμίου φήμης Γάλλος σχεδιαστής Φιλίπ Σταρκ, ο οποίος υπενθυμίζεται ότι έχει, εκτός των άλλων, κάνει τα σχέδια και για το σούπεργιοτ «Venus» του αείμνηστου Στιβ Τζομπς της «Apple».

Ο Αντρέι Μελνιτσένκο έχει μεγάλη αδυναμία στα μεγάλα σκάφη. Δικό του είναι άλλωστε και ένα από τα μεγαλύτερα γιοτ της υφηλίου, το μήκους 119 μέτρων «Motor Yacht A». Οσο για το παρελθόν του Ρώσου μεγιστάνα, αυτός ξεκίνησε την καριέρα του από τον τραπεζικό κλάδο της μετασοβιετικής Ρωσίας προτού μεταπηδήσει στον χώρο της εκμετάλλευσης ορυκτών.

Σήμερα, ο Μελνιτσένκο ξεχωρίζει ως ο 9ος πλουσιότερος άνθρωπος στη Ρωσία και ένας από τους 100 πλουσιότερους στον κόσμο, με μια περιουσία που ξεπερνάει τα 9 δισ. δολ.

ΑΜΠΡΑΜΟΒΙΤΣ
Ξοδεύει 50 εκ. $ τον χρόνο για το «Eclipse»

Τα εντυπωσιακά γιοτ θέλουν και αναλόγως εντυπωσιακές... τσέπες για να πλεύσουν. Δεν είναι μόνο το κόστος κατασκευής τους που είναι μεγάλο, αλλά και τα κόστη συντήρησής τους που είναι επίσης υπέρογκα. Ο Ρώσος μεγιστάνας Ρομάν Αμπράμοβιτς για παράδειγμα, που έχει ένα από τα μεγαλύτερα γιοτ της υφηλίου, το «Eclipse», εκτιμάται ότι ξοδεύει περίπου... 50 εκατ. δολ. τον χρόνο μόνο για να το συντηρεί. Κατά τα λοιπά, εάν αποφασίσει να το βγάλει καμιά βόλτα, θα πρέπει να πληρώσει και τα καύσιμα που φυσικά αυξάνονται ανάλογα με το μέγεθος. Για παράδειγμα, ένα γιοτ μήκους 71 μέτρων υπολογίζεται ότι «καίει» γύρω στα 500 λίτρα πετρελαίου την ώρα.




πηγή: έθνος
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top