Πολλές φορές από τη στήλη αυτή έχουμε καυτηριάσει τα ασύστολα ψεύδη, που η δικομματική κυβέρνηση για ψηφοθηρικούς λόγους συχνά επικαλείται, για να πείσει τους πολίτες περί της επίτευξης των στόχων της μνημονιακής οικονομικής πολιτικής, της συντελούμενης ανάκαμψης της εθνικής μας οικονομίας και της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.


Αν η ελληνική οικονομία ανέκαμπτε και το δημόσιο χρέος ήταν διαχειρίσιμο, τότε ο πρωθυπουργός δεν θα ικέτευε την Μέρκελ και τον Σόιμπλε, να παρέμβουν υπέρ της Ελλάδας, για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων εξυπηρέτησης του ελληνικού δημοσίου χρέους. Αν ο κύριος Σαμαράς και το οικονομικό του επιτελείο, πίστευαν ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος ήταν βιώσιμο, δηλαδή η Ελλάδα θα μπορούσε να το εξυπηρετεί με συνέπεια στο μέλλον, ούτε τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε θα εκλιπαρούσαν για την αναδιάρθρωσή του, ούτε θα προέβαιναν στην υπαγωγή της χώρας στο πρόγραμμα “Ενισχυμένη Εποπτεία με Πιστωτική Γραμμή” (Enhanced Conditions with Credit Line-ECCL).
Ωστόσο, τα συνειδητά ψεύδη των κυρίων Σαμαρά και Βενιζέλου, αναφορικά με τις θετικές βραχυμεσοπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, έχουν αμαυρώσει το προφίλ της χώρας μας διεθνώς. Οι διεθνείς χρηματαγορές φαίνεται ότι τους πήραν χαμπάρι και από τις αρχές Οκτωβρίου τα spreads των ελληνικών κρατικών ομολόγων, κυμαίνονται σταθερά άνω των 650 μονάδων βάσης. Ως γνωστόν, το Eurogroup στις 6.11.2014 αποφάσισε την υπαγωγή της Ελλάδας στο πρόγραμμα ECCL. 
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα συνοδεύεται από Μνημόνιο και άρα συνεπάγεται νέα δυσβάστακτα μέτρα για την ελληνική κοινωνία. Το νέο Μνημόνιο θα εγκριθεί από το Eurogroup στις 8.12.2014 και θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την δικομματική κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ την πρωτομηνιά του νέου έτους, δηλαδή την 1η Ιανουαρίου 2015. Στο σημείο αυτό ανακύπτει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, για το οποίο ο κ. Σαμαράς οφείλει να δώσει εξηγήσεις στον ελληνικό λαό. 

Το Eurogroup στη συνεδρίασή του της 6ης Νοεμβρίου 2014, έστειλε το μήνυμα στην ελληνική κυβέρνηση ότι στο άμεσο μέλλον δεν πρόκειται να παρθούν πρωτοβουλίες για την επαναδιαπραγμάτευση του ελληνικού κρατικού χρέους. Δηλαδή, η γερμανική πρόταση που είχε διατυπωθεί στις αρχές του 2013, περί ενδεχόμενης επιμήκυνσης του ελληνικού δημοσίου χρέους και μείωσης των επιτοκίων εξυπηρέτησής του, αναβάλλονται επ’ αόριστο. Άρα και μέχρι νεωτέρας, το δημόσιο χρέος της Ελλάδας, ούτε θα επιμηκυνθεί, ούτε θα ελαττωθούν τα επιτόκια προσδιορισμού των τοκοχρεολυτικών δαπανών αποπληρωμής του.
Στο σημείο αυτό ανακύπτουν δύο σοβαρά ερωτήματα: 1) Εφόσον ο κ. Σαμαράς υποστηρίζει ότι η ελληνική οικονομία ζει στιγμές success story, ποιοι παράγοντες τον εξανάγκασαν να βάλει την υπογραφή του στο πρόγραμμα ECCL, αποδεχόμενος έτσι ότι η Ελλάδα χρειάζεται νέο μνημόνιο; 2) 

Ποιοι είναι οι λόγοι, που οι χώρες-μέλη της Ευρωζώνης δεν συζητούν πλέον το ενδεχόμενο επαναδιαπραγμάτευσης του κρατικού χρέους της Ελλάδας, όταν μέχρι πρότινος ο κ. Σαμαράς προπαγάνδιζε ότι επίκειται η επαναδιαπραγμάτευση του δημοσίου χρέους με την τρόικα και τους ξένους πιστωτές; Τα ερωτήματα αυτά απαιτούν πειστικής απάντησης από τον κ. Σαμαρά, για να μάθουμε ως Έλληνες πολίτες, δεινοπαθούντες από την οικονομική κρίση που μετά το 2008 πλήττει την πατρίδα μας, για ποιους λόγους θα μπούμε τουλάχιστον για την επόμενη διετία στο γύψο του μνημονιακού προγράμματος ECCL. Γιατί κ. Σαμαρά μας παραμυθιάζατε την τελευταία διετία, με ιστοριούλες success story και με μεγαλόστομες υποσχέσεις περί επαναδιαπραγμάτευσης (κουρέματος) του δημοσίου χρέους;

ΠΗΓΗ
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top