Οταν το ποδόσφαιρο συζητεί τη θέσπιση τάιμ άουτ κατά τη διάρκεια των αγώνων και το μπάσκετ σχεδόν κάθε χρόνο αλλάζει μικρούς αλλά σημαντικούς κανονισμούς του, η φόρμουλα 1 δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη στο γαϊτανάκι των αλλαγών που επηρεάζει σχεδόν όλα τα αθλήματα.
 
Η F1 τόλμησε και από το 2014 οι ομάδες και οι πιλότοι θα πρέπει να συνηθίσουν σε νέα δεδομένα. Οι αλλαγές που αποφασίστηκαν τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου στο Παρίσι από τη F1 Strategy Group μπορεί να μην επηρεάζουν τα θεμέλια του αθλήματος αλλά σίγουρα αλλάζει τον τρόπο αντιμετώπισής του από όλους τους εμπλεκόμενους. Οι δύο κυριότερες αλλαγές αφορούν τους προϋπολογισμούς των ομάδων και τον τρόπο βαθμολόγησης. Αποφασίστηκε ένα ανώτατο όριο προϋπολογισμού ανά ομάδα (από τον Ιανουάριο του 2015), το οποίο θα αποφασιστεί τις ερχόμενες ημέρες, από ανθρώπους της FIA, των ομάδων και των εμπορικών διαχειριστών της F1. Επίσης, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, οι πόντοι κατασκευαστών και οδηγών θα είναι διπλοί, για να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον μέχρι την καρό σημαία του πρωταθλήματος. Για παράδειγμα, ο νικητής του αγώνα στο Αμπου Ντάμπι δεν θα πάρει 25 βαθμούς, αλλά 50.
 
Μικρότερες αλλαγές αφορούν τα δοκιμαστικά πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος (διεξαγωγή δοκιμών εξέλιξης των ελαστικών της Πιρέλι στο Μπαχρέιν), την τιμωρία πέντε δευτερολέπτων για μικρές παραβιάσεις κανόνων (για λόγους ασφαλείας), αλλά και την επιλογή από κάθε πιλότο ενός μόνιμου αριθμού από το 2 έως το 99 (για λόγους μάρκετινγκ). Το 1 θα πηγαίνει στον εκάστοτε παγκόσμιο πρωταθλητή. Αν παραπάνω από ένας οδηγοί, διαλέξουν τον ίδιο αριθμό, θα επικρατήσει αυτός που τερμάτισε με περισσότερους βαθμούς στο περασμένο πρωτάθλημα.
 
Οι πρώτες αντιδράσεις ήρθαν από το Νο 1 των τελευταίων τεσσάρων ετών, Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος φαντάζει ανίκητος στο καλύτερο μονοθέσιο του πρωταθλήματος, αυτό της Ρεντ Μπουλ. «Δύσκολα μπορείς να φανταστείς ότι στην τελευταία αγωνιστική της σεζόν στην Μπουντεσλίγκα, οι αναμετρήσεις ξαφνικά αξίζουν τους διπλάσιους βαθμούς. Είναι παράλογη και τιμωρεί τους οδηγούς, οι οποίοι έχουν δουλέψει σκληρά σε ολόκληρη τη σεζόν. Εκτιμώ τις παλιές παραδόσεις στη φόρμουλα 1 και δεν καταλαβαίνω αυτόν τον κανονισμό», τόνισε χαρακτηριστικά ο 26χρονος Γερμανός.
 
Δεν είναι, όμως, μόνο ο Φέτελ που δεν έχει δει με καλό μάτι τις αλλαγές. Η Λότους σε μία προσπάθεια διακωμώδησης των νέων κανονισμών, παρουσίασε τις δικές της προτάσεις οι οποίες μεταξύ άλλων είναι οι εξής: «Οποιος οδηγός έχει κατοικίδιο ονόματι «Ρόσκο» θα παίρνει εκκίνηση από την τελευταία θέση. Μονάχα στις μονές μέρες. Δεν εφαρμόζεται τον Απρίλιο», «Κάθε οδηγός που δίνει απάντηση «σίγουρα» στη συνέντευξη Τύπου, θα δέχεται χαστούκι. Κάθε φορά», «Η ομάδα που θα παρουσιάσει το ασχημότερο μονοθέσιο, θα τιμωρηθεί με αφαίρεση του 15% των συνολικών βαθμών της στο τέλος της σεζόν», «Καθεμιά ομάδα που απασχολεί τέσσερις ανθρώπους που στο παρελθόν είχαν φέρει τον τίτλο «τεχνικός διευθυντής», πρέπει να κατασκευάσουν το μονοθέσιο, χρησιμοποιώντας LEGO».
 
Ωστόσο, η FIA δεν δείχνει να πτοείται και θέλει σταδιακά να προβεί σε νέες αλλαγές. Μία από αυτές θα είναι και ο αριθμός των ομάδων, αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θέλει να τις αυξήσει. Μάλιστα έχει απευθύνει και ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο που μπορεί να αποστείλει αίτηση έως τις 10 Φεβρουαρίου του 2014

Καθημερινή


 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top