Λίγες ημέρες απομένουν για να πέσει η αυλαία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων (ολοκληρώνονται την ερχόμενη Παρασκευή με το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας) και ήδη οι εκπαιδευτικοί αναλυτές «βλέπουν» τις Νομικές Σχολές να εκτοξεύουν τις βάσεις τους στα ύψη. Στον αντίποδα, οι βαθμολογίες από τα γραπτά των μαθημάτων της Θετικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης μαρτυρούν την πτωτική πορεία που αναμένεται να ακολουθήσουν οι Οικονομικές Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής. Πάντως, καθηγητές και εκπαιδευτικές ενώσεις επισημαίνουν την «αδικία» εις βάρος των υποψηφίων που επέλεξαν τη Θετική και την Τεχνολογική Κατεύθυνση, στους οποίους η Εξεταστική Επιτροπή επιφύλαξε εξαιρετικά δύσκολα θέματα στην πλειονότητα των μαθημάτων.
Οι «τυχεροί» των πανελλαδικών εξετάσεων -με τα έως τώρα δεδομένα, μια και σήμερα θα εξεταστούν στα Αρχαία Ελληνικά, που είναι το μάθημα με τον υψηλότερο συντελεστή- είναι αδιαμφισβήτητα οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. Η Εξεταστική Επιτροπή τους «φιλοδώρησε» με βατά και κατανοητά θέματα που ευνοούν τις υψηλές βαθμολογίες, όπως και φαίνεται ότι έγινε από τα διορθωμένα γραπτά. Από πλευράς βάσεων αυτό μεταφράζεται σε σημαντική άνοδο στις Νομικές Σχολές, αλλά και γενικότερα στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου, με εξαίρεση τις Παιδαγωγικές, που πλέον δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων. Εντελώς διαφορετική τροπή παίρνουν τα πράγματα...
για τα τμήματα Πληροφορικής, τις οικονομικές, τις φυσικομαθηματικές και τις πολυτεχνικές σχολές, των οποίων οι βάσεις φαίνεται ότι θα πάρουν την κατιούσα εξαιτίας των χαμηλών βαθμολογιών που επέφεραν τα εξαιρετικής δυσκολίας θέματα.
Ειδικά στη Φυσική Κατεύθυνσης, οι εκπαιδευτικοί αναλυτές δεν διστάζουν να μιλήσουν για «βατερλό» που θα παρασύρει προς τα κάτω τις βάσεις σε δεκάδες σχολές. Παρ' όλα αυτά, οι ιατρικές σχολές αναμένεται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων διατηρώντας, στα ίδια με πέρυσι, τις υψηλές βάσεις τους, καθώς μικρή μερίδα υποψηφίων κατάφερε, κόντρα στα εμπόδια της Εξεταστικής Επιτροπής, να πιάσει ψηλές βαθμολογίες. Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι οι μαθητές της Θετικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αδικήθηκαν σε σχέση με τους συμμαθητές τους της Θεωρητικής. Πρόκειται για ένα σοβαρό ζήτημα που θέτουν οι Ενώσεις Φυσικών και Μαθηματικών, ζήτημα ισονομίας δηλαδή το να επιλέγονται θέματα παρόμοιας δυσκολίας για τα μαθήματα με συντελεστές των τριών Κατευθύνσεων. Σήμερα οι εξετάσεις συνεχίζονται με τα Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης και τα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής.
Εύη Πανταζοπούλου
- Δημοκρατία
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top