Aς υποθέσουμε ότι ξυπνάμε την Δευτέρα 18 Ιουνίου με κυβέρνηση της Αριστεράς στο τιμόνι της χώρας και τον Αλέξη Τσίπρα στη θέση του πρωθυπουργού. Ποια θα είναι η κατεύθυνση αυτής της κυβέρνησης;  Τι πολιτική θα ακολουθήσει όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στα άλλα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τη χώρα;  Ποια είναι τα πρώτα θέματα που θα επιχειρήσουν να επιλύσουν οι υπουργοί στα βασικά υπουργεία;  Και τι επιπτώσεις θα έχουν, πιθανώς, όλα αυτά στην καθημερινότητα του πολίτη;  

1 ΓΕΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ : Μνημόνιο Δανειακές Συμβάσεις  - Χρέος
Ο Αλέξης Τσίπρας στην παρουσίαση του κυβερνητικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ ήταν απολύτως σαφής για τις προθέσεις του την επόμενη μέρα:  «Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι πρώτη πράξη της κυβέρνησης της Αριστεράς, αμέσως μόλις συγκροτηθεί η νέα Βουλή, θα είναι η ακύρωση του Μνημονίου και των εφαρμοστικών νόμων του. Θα το αντικαταστήσουμε με το Εθνικό Σχέδιο Ανόρθωσης για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση» .
Τι σημαίνει, όμως, αυτή η εξαγγελία στην πράξη;  Τι συνέπειες πιθανώς θα επιφέρει; Σύμφωνα  με πολιτικούς αναλυτές αλλά και έγκριτους νομικούς, η ακύρωση των μνημονίων εκ μέρους της Ελλάδας χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των δανειστών της συνιστά νομικά και πολιτικά μονομερή ενέργεια και θα έχει ως αποτέλεσμα, πρώτον, την άμεση διακοπή της χρηματοδότησης της Ελλάδας και, δεύτερον, την ενεργοποίηση όλων των ρητρών που προβλέπονται στα Μνημόνια και αφορούν στους τρόπους με τους οποίους οι δανειστές μπορούν να διεκδικήσουν πίσω τα χρήματά τους (κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων και προσόδων του ελληνικού Δημοσίου κ.λπ.). Εκτός εάν ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέξει στην περίπτωση αυτή να επαναλάβει το ιστορικό «Μολών Λαβέ» . Σε κάθε περίπτωση, είναι εύκολα αντιληπτό ότι...
με μονομερείς ενέργειες η χώρα μπαίνει σε μεγάλες περιπέτειες.
Μια άλλη παράμετρος αυτού του ζητήματος είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εξηγεί τι ακριβώς προβλέπει αυτό το «Σχέδιο Ανόρθωσης και πού ακριβώς θα βρει τα χρήματα προκειμένου να αποκαταστήσει μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες. Επιπροσθέτως, οι ακυρώσεις αυτές είναι βέβαιο πως θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στα έσοδα του Δημοσίου, για λόγους που θα σχετίζονται με την έλλειψη νομοθετικού πλαισίου εντός του οποίου θα λειτουργήσουν οι εισπρακτικοί μηχανισμοί, αλλά και για λόγους ψυχολογίας της αγοράς. Ως πιθανή αλυσιδωτή συνέπεια αναδεικνύεται η αδυναμία τόσο της καταβολής μισθών και συντάξεων όσο και της χρηματοδότησης των κοινωνικών δαπανών. Πώς σκοπεύει ο ΣΥΡΙΖΑ να τα αντιμετωπίσει αυτά;  «Αμέσως μετά την ακύρωση του Μνημονίου, η νέα κυβέρνηση θα καταγγείλει τους επαχθείς όρους και θα ζητήσει την επαναδιαπραγμάτευση της δανειακής σύμβασης».
Αυτομάτως τίθεται το εξής ερώτημα: Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγείλει το μνημόνιο, τι είναι αυτό που τον κάνει τους επιτελείς του και τον κ. Τσίπρα να πιστεύουν πως οι Ευρωπαίοι θα διατηρήσουν σε ισχύ τη δανειακή σύμβαση και θα την επαναδιαπραγματευθούν Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ απαντούν συνήθως στο ερώτημα αυτό υποστηρίζοντας ότι «δεν συμφέρει τους Ευρωπαίους η αποχώρηση της Ελλάδας από την Ευρωζώνη» . Το ερώτημα είναι: Αν οι Ευρωπαίοι αποφασίσουν πως αυτό θέλουν για τον άλφα ή βήτα λόγο, ποια θα είναι η επόμενη μέρα στην καθημερινότητα του πολίτη;
« Θα διεκδικήσουμε νέα αναδιαπραγμάτευση του χρέους, με στόχο τη δραστική μείωση του, ή ένα μορατόριουμ για το χρέος και αναστολή πληρωμών των τόκων, έως ότου διαμορφωθούν συνθήκες σταθεροποίησης και ανάκαμψης της οικονομίας. Το ύψος εξυπηρέτησης του χρέους θα πρέπει, επίσης, να συνδεθεί με το ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή με το ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ (ρήτρα ανάπτυξης)» .
Η πρώτη παρατήρηση που μπορεί να κάνει κανείς είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά στην πραγματικότητα για «επαναδιαπραγμάτευση» κι όχι για μονομερή διαγραφή, όπως, αρχικά αφήνει να εννοηθεί απευθυνόμενος στο θυμικό των πολιτών. Το ερώτημα, λοιπόν, που ανακύπτει σε σχέση με τον όρο «επαναδιαπραγμάτευση» είναι τι θα πράξει η Αριστερή κυβέρνηση στην περίπτωση που οι δανειστές αρνηθούν μια νέα διαγραφή χρέους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται την αξιοποίηση της διαδικασίας του Διεθνούς Λογιστικού Ελέγχου του Χρέους χωρίς, ωστόσο, να αναφέρει πως αυτή είναι μια διαδικασία η οποία, εάν και όταν ξεκινήσει, θα ολοκληρωθεί σε βάθος χρόνου. Στην παραπάνω διατύπωση «αλιεύει» κανείς και ένα  στοιχείο που προκαλεί απορίες και ερωτήματα: Ο ΣΥΡΙΖΑ όταν μιλά για αναδιαπραγμάτευση του χρέους αναφέρεται μόνο στο εξωτερικό χρέος ;  Γιατί ως προς το σκέλος αυτό υπάρχει ασάφεια.

2 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ: Εθνικοποίηση των Τραπεζών - Χαράτσια
Η εθνικοποίηση των τραπεζών αποτελεί βασικό κομμάτι του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας κατά την παρουσίαση του προγράμματός του επανέλαβε τη συγκεκριμένη εξαγγελία τονίζοντας χαρακτηριστικά «Θα εθνικοποιήσουμε και ακολούθως θα κοινωνικοποιήσουμε, δηλαδή θα θέσουμε υπό δημόσιο κοινωνικό και διαφανή έλεγχο, τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιούνται από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας».
Ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα συμβεί έχει αναπτυχθεί εκτενώς σε ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΖΑ που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του: «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιτάσσεται στην ανακεφαλοποίηση των τραπεζών, και συνακόλουθα στη συγκεκριμένη δανειακή σύμβαση που στηρίζει αυτή την ανακεφαλαιοποίηση, με τη μόνη διαφορά ότι αυτή θα πρέπει να γίνει με κοινές μετοχές μετά ψήφου (και όχι χωρίς ψήφο  όπως αποφάσισαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στο πλαίσιο της υπό τον Α. Παπαδήμο συγκυβέρνησής τους). Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με κοινές μετά ψήφου μετοχές, θα έχει ως συνεπακόλουθο να περάσουν οι τράπεζες υπό εθνική κρατική ιδιοκτησία. Αυτή η εθνικοποίηση των τραπεζών είναι ιδιαίτερα απαραίτητη και απόλυτα αναγκαία σε μια κυβέρνηση της Αριστεράς. Μια κυβέρνηση της Αριστεράς όχι μόνο θα εθνικοποιήσει τις τράπεζες αλλά και θα τις κοινωνικοποιήσει, δηλαδή θα τις θέσει υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, προκειμένου να αξιοποιηθούν για την εφαρμογή μιας νέας αναπτυξιακής, παραγωγικής και κοινωνικής χρηματοπιστωτικής πολιτικής με στόχο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών» .
Όλα τα παραπάνω ακούγονται, πράγματι, ευχάριστα για τον μέσο δανειολήπτη αλλά και τον μέσο καταθέτη. Ένα πρώτο πρόβλημα, όμως, που θα ανακύψει αφορά στη στάση της ΕΚΤ έναντι της συγκεκριμένης πολιτικής. Η σύμφωνη γνώμη της ΕΚΤ απαιτείται όχι για λόγους τυπικούς -δεν υπάρχουν ισχυροί τυπικοί λόγοι -αλλά για λόγους ουσιώδεις που έχουν να κάνουν, πρώτον, με τη διαδικασία ανακεφαλοποίησης των Τραπεζών με κοινοτικά χρήματα και, δεύτερον, με τις πραγματικές δυνατότητες δανεισμού των Τραπεζών στη διατραπεζική. Το πρώτο ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται είναι, τι θα συμβεί στην περίπτωση που η ΕΚΤ δεν συμφωνήσει;  Θα υπάρξει μονομερής ενέργεια εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης;  Και τι θα γίνει με τα branch των τραπεζών στο εξωτερικό;  Σε τι καθεστώς θα ενταχθούν;  Αλλά ακόμη κι αν υπάρξει συμφωνία για την κρατικοποίηση των τραπεζών, το ερώτημα που ανακύπτει είναι: Συμφέρει κάτι τέτοιο τις μεγάλες τράπεζες;  Διότι υπό το σημερινό καθεστώς αυτές αξιολογούνται στη διατραπεζική αγορά βάσει της κεφαλαιακής τους επάρκειας κι όχι βάσει των στοιχειών της ελληνικής Οικονομίας. Εάν αυτές κρατικοποιηθούν, θα φέρουν αναμφίβολα και το στίγμα του ελληνικού Δημοσίου. Στα «χέρια» ενός πτωχευμένου ελληνικού δημοσίου, τι πραγματικές δυνατότητες κεφαλαιακής επάρκειας και χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας θα έχουν οι τράπεζες;
Πέρα από το θέμα της κρατικοποίησης των τραπεζών, ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης επανέλαβε κατά την παρουσίαση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ τη δέσμευση του κόμματος για Κατάργηση του ειδικού τέλους ακινήτων: «Κατάργηση του ειδικού τέλους ακινήτων (χαράτσι) με άμεση προτεραιότητα την κατάργησή του για τα μικρομεσαία εισοδήματα και ακίνητες περιουσίες και πρώτα απ' όλα για τους άνεργους, τους χαμηλόμισθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους και όσους διαβιούν στα όρια της φτώχειας» .
Η εξαγγελία ακούγεται σωστή και δίκαιη αλλά, εάν δεν εξειδικευτεί περαιτέρω, θα εμφανίσει προβλήματα εφαρμογής. Η δυσκολία που προφανώς έχει η συγκεκριμένη πολιτική είναι ότι, δυστυχώς, στην Ελλάδα της εκτεταμένης φοροδιαφυγής και της πλήρους διάλυσης των φοροεισπρακτικών μηχανισμών, ως «πλούσιοι» εμφανίζονται στην Εφορία οι μισθωτοί και όσοι έχουν μια αξιοπρεπή σύνταξη. Αυτοί δηλώνουν τα υψηλότερα εισοδήματα! Αντίθετα, οι πραγματικοί «έχοντες» πολύ συχνά εμφανίζονται με εισοδήματα ΕΚΑΣ! Είναι, όμως, αυτοί που πιθανότατα θα επωφεληθούν πρώτοι από την κατάργηση των χαρατσιών. Για να μην είμαστε, ωστόσο, αφοριστικοί, οφείλουμε να επισημάνουμε πως είναι δυνατός ο δίκαιος επιμερισμός των φορολογικών βαρών στους πολίτες, όμως αυτό προϋποθέτει όχι μόνο τη διατύπωση αλλά και την αποτελεσματική εφαρμογή ενός νέου φορολογικού συστήματος.

3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ: Στρατηγικές Επιχειρήσεις – Εφοπλιστές  
Από την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στην παρουσίαση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ κι οι παρακάτω αποστροφές:  «Θα παγώσουμε ης ιδιωτικοποιήσεις των στρατηγικής σημασίας για την εθνική οικονομία δημόσιων οργανισμών που πέρασαν στο περίφημο Ειδικό Ταμείο. (...) Και να επαναφέρουμε σταδιακά και ανάλογα με ης δυνατότητες της οικονομίας, υπό δημόσιο έλεγχο στρατηγικές επιχειρήσεις που είτε βρίσκονται σε πορεία ιδιωτικοποίησης είτε έχουν ιδιωτικοποιηθεί (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, Μέσα Μεταφοράς κ.λπ.)» .
Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ περί επανακρατικοποίησης επιχειρήσεων που έχουν ιδιωτικοποιηθεί θυμίζει κάτι από Παπανδρέου πριν από τις εκλογές του 2009! Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υποσχόταν τότε ότι θα επανακρατικοποιήσει τον ΟΤΕ, αποφεύγοντας, πάντως, να απαντήσει στο ερώτημα πώς μπορεί να συμβεί αυτό δοθέντος ότι η Deutche Telecom είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης! Σε ό,τι αφορά στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ περί διακοπής κάθε διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, αυτό πράγματι είναι σχέδιο υλοποιήσιμο. Εγείρει, όμως, τρία βασικά ερωτήματα: Πρώτον, πώς σκοπεύει ο ΣΥΡΙΖΑ να χρηματοδοτήσει τις ελλειμματικές επιχειρήσεις και οργανισμούς;  Δεύτερον, πώς σκοπεύει να αναδιατάξει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους ώστε να σταματήσουν να παράγουν ελλείμματα;  Και τρίτον, πώς σκοπεύει ο ΣΥΡΙΖΑ να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία;  «Θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση οι σχέσεις ανάμεσα στο ελληνικό κράτος, τη ναυτιλία και τον εφοπλιστικό κόσμο, με στόχο την κατάργηση των προκλητικών 58 διαφορετικών φοροαπαλλαγών και τη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού καθεστώτος που θα ανταποκρίνεται στη συνταγματική επιταγή για τη συμβολή στα φορολογικά βάρη όλων των ελλήνων υπηκόων» .
Αυτό στο οποίο δεν απαντά ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είναι τι ακριβώς θα κάνει προς την κατεύθυνση αυτή που δεν κατάφεραν να το κάνουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αφού οι εφοπλιστές πάντοτε απειλούσαν ότι θα αλλάξουν σημαία στα πλοία τους .

4 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ανακοπή των μειώσεων των μισθών
Σύμφωνα με τον Π. Λαφαζάνη, τα πρώτα μέτρα που θα πάρει η νέα κυβέρνηση στα εργασιακά θα είναι τα εξής: «Άμεση ανακοπή της μείωσης των μισθών, η οποία προβλέπεται με το 2ο Μνημόνιο. Άμεση κατάργηση της πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία μειώθηκε στη βάση του 2ου Μνημονίου ο κατώτατος μισθός κατά 22% για τους παλαιότερους και κατά 32% για τους νεότερους, κάτω των 25 ετών, εργαζόμενους. Ο κατώτατος μισθός, έτσι, θα επανέλθει άμεσα στα 751 ευρώ μεικτά το μήνα και μαζί με αυτόν θα επανέλθουν στην προτέρα θέση τους τα αντίστοιχα επιδόματα. Σταδιακή αποκατάσταση μισθών στα προ του μνημονίου επίπεδα, η οποία θα γίνει δυνατή με την ανακοπή του υφεσιακού κατήφορου της χώρας και τη διασφάλιση μιας νέας πορείας αναζωογόνησης της οικονομίας και ανάπτυξης» . Ακούγονται πολύ ωραία όλα αυτά.  Όμως το εργασιακό κομμάτι στην ελεύθερη αγορά συναρτάται άμεσα με το κοινωνικό περιβάλλον. Το ερώτημα είναι: Σε τι κατάσταση θα βρεθεί η χώρα εάν οι δανειστές μας δεν αποδεχτούν την επαναδιαπραγμάτευση για την οποία μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ;  Σε τι οικονομικό περιβάλλον θα ζούμε και πόσο εφικτά μπορούν να είναι όλα τα παραπάνω;  

5 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ: Το όνομα των Σκοπίων και η αποδέσμευση από το NATO
Ο υπ. βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του κόμματος για την εξωτερική πολιτική τόνισε μεταξύ άλλων: «Εργαζόμαστε σταθερά υπέρ μιας αμοιβαίας αποδεκτής λύσης στη διαφορά για το όνομα της Π.Γ.Δ.Μ. στο πλαίσιο του OHE, λύση σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις. Αποκρούουμε τις εθνικιστικές εντάσεις από κάθε πλευρά των συνόρων και υποστηρίζουμε την πολύμορφη προσέγγιση, συνεργασία και οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τη γειτονική χώρα στη βάση του διεθνούς δικαίου και του απαραβίαστου των συνόρων» .
Είναι ακριβές ότι σχεδόν όλες οι πολιτικές δυνάμεις έχουν βάλει «νερό στο κρασί τους»  σε ό,τι αφορά στο θέμα του ονόματος των Σκοπίων. Καμία, όμως, δεν έκρινε σκόπιμο να καταφερθεί κατά των εθνικιστικών εντάσεων «από κάθε πλευρά των συνόρων» . Δηλαδή κι από την Ελλάδα! Τι σημαίνει, άραγε, «εθνικισμός»  για τον ΣΥΡΙΖΑ;  Ένα ακόμη πολύ ανησυχητικό στοιχείο της εξωτερικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ όπως αναλύθηκε από τον κ. Δρίτσα, αφορά στα σχέδια αποδέσμευσης από το NATO: «Σταθερή και αμετάκλητη παραμένει η στρατηγική μας θέση για την ανάγκη να αποδεσμευτούμε από το NATO Έχουμε επίγνωση των δυσκολιών αυτής της επιδίωξης. Πιστεύουμε όμως ότι οι διεθνείς εξελίξεις θα επιβεβαιώνουν την ορθότητα της θέσης μας» .
Παρά τα λεγόμενά τους, φαίνεται ότι στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν πραγματική επίγνωση των δυσκολιών και των συνεπειών μιας τέτοιας πολιτικής, γιατί εάν είχαν, δεν θα την εξήγγειλαν με τόση ελαφρότητα και ευκολία. Διότι είναι άλλο θέμα να διεκδικείς ισότιμη θέση στο NATO και να μην απεμπολείς το δικαίωμα της χώρας στη διαφωνία για την εξυπηρέτηση των εθνικών της δικαίων, και άλλο να πρεσβεύεις πολιτική εξόδου από το NATO με τόσους εθνικούς κινδύνους γύρω σου! Απίστευτη θέση, πραγματικά, σε απίστευτο timing! Εάν μάλιστα η πολιτική σταδιακής απεμπλοκής από το NATO συνδυαστεί και με την πιθανή έξοδο από την Ευρώπη μετά την καταγγελία του Μνημονίου, τότε η Ελλάδα μπορεί σοβαρά να «ελπίζει»  ότι θα γίνει .. .Κούβα!

6 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Κατάργηση των «μνημονιακών»  νόμων 
Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ κατά της ιδιωτικής παιδείας είναι δεδομένες και γνωστές. Οι προτάσεις, ωστόσο, που διατυπώθηκαν κατά την παρουσίαση του προγράμματος του είναι γενικόλογες και δεν απαντούν στο διά ταύτα . Δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Π. Λαφαζάνης:  «Κατάργηση όλων των μνημονιακών νόμων για την παιδεία. Να παγώσουν όλες οι καταργήσεις -συγχωνεύσεις. Καμία απόλυση στην εκπαίδευση. Να σταματήσουν όλες οι περαιτέρω μειώσεις των κονδυλίων για την παιδεία και την έρευνα. Καμία απόλυση, κατάργηση της "εργασιακής εφεδρείας" και όλων των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση .
Τι θα πει στην πράξη «κατάργηση των μνημονιακών νόμων»;  Εάν καταργηθεί ο νόμος πλαίσιο, από τι ακριβώς θα αντικατασταθεί;  Αυτό δεν το γνωστοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ .Ένα άλλο ερώτημα είναι εάν θα αποσυρθεί ο νόμος για τα κολλέγια, σύμφωνα με τη θέση που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διατυπώσει στη Βουλή. Εδώ, όμως, θα πρέπει να σημειωθεί πως η αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων δεν αποτέλεσε επιλογή των ελληνικών κυβερνήσεων. Αντίθετα, τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ προσπάθησαν να καθυστερήσουν όσο μπορούσαν την εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής οδηγίας. Η αναγνώριση των κολεγίων αποτελεί συμβατική υποχρέωση έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί της οποίας, μάλιστα, έχει αποφανθεί και το Ευρωπαϊκό  Δικαστήριο. Πώς μπορεί να παρακαμφθεί ή να καταργηθεί μονομερώς η συγκεκριμένη υποχρέωσή μας;  Και πώς θα γίνει η απορρόφηση των σπουδαστών από το Εθνικό Σύστημα Παιδείας;  Ακόμη κι αν αυτό ήταν πρακτικά εφαρμόσιμο, θα ήταν σύμφωνη με το Σύνταγμα μια πολιτική απορρόφησης στα Πανεπιστήμια φοιτητών οι οποίοι  για την εισαγωγή τους δεν διαγωνίστηκαν επί ίσοις όροις με τους συμφοιτητές τους;  

7 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ: Αποποινικοποίηση της χρήσης  ναρκωτικών
Στην παρουσίαση του προγράμματος του ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε καμία αναφορά στο τεράστιο αυτό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Δεν είναι, βέβαια, το μόνο κόμμα που δεν έκανε αναφορά στην πολιτική αντιμετώπισης της μάστιγας των ναρκωτικών, αλλά είναι το κόμμα που συνιστώσες του προτείνουν την πλήρη αποποινικοποίηση της χρήσης ναρκωτικών. Στο διαδίκτυο εντοπίσαμε κείμενο στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που αναφέρονται στο θέμα αυτό: «Αποποινικοποίηση της χρήσης, κατοχής και προμήθειας όλων των ουσιών για προσωπική χρήση. Αντιμετώπιση του χρήστη ως ασθενούς».
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να ξεκαθαρίσει εάν η παραπάνω θέση στελεχών του αποτελεί και θέση του κόμματος. Και πρέπει να το κάνει διότι αυτό είναι ένα πολύ ευαίσθητο και σύνθετο θέμα που δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τόση ελαφρότητα. Όλοι συμφωνούμε ότι ο χρήστης είναι ασθενής κι ως τέτοιος πρέπει να αντιμετωπίζεται. ‘Ομως σε ό,τι αφορά στις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ένα πρώτο σημαντικό ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: Εάν αποποινικοποιηθεί η προμήθεια ναρκωτικών για ιδία χρήση, ενώπιον δικαστηρίου μια τέτοια συναλλαγή δεν θα συνιστά ποινικώς κολάσιμη πράξη;  Διότι ο χρήστης είναι το ένα πρόσωπο της συναλλαγής. Το άλλο είναι ο έμπορος. Και κάτι ακόμη: είναι γνωστό πως οι έμποροι δεν εμφανίζονται οι ίδιοι ενώπιον των χρηστών αλλά χρησιμοποιούν τα «βαποράκια» , που είναι κι αυτά χρήστες. Συμπέρασμα;  Πολύ σοβαρό θέμα για να το αντιμετωπίζει έτσι αποσπασματικά ο ΣΥΡΙΖΑ ή κάποιες συνιστώσες του.

8 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΜΥΝΑΣ: Ποιος θα πάει στο Στρατό;
Επίσης από το διαδίκτυο αλιεύσαμε θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη στράτευση των νέων:
« Όχι στην υποχρεωτική στράτευση στα 18. Μείωση της στρατιωτικής θητείας σε 6 μήνες, αναγνώριση του δικαιώματος άρνησης για λόγους συνείδησης. Εναλλακτική κοινωνική θητεία ίσης διάρκειας με τη στρατιωτική» .
Ένα μόνο ερώτημα: Ποιος νέος θα επιλέξει να υπηρετήσει στο Στρατό, και μάλιστα στην παραμεθόριο, εφόσον θα έχει τη δυνατότατα να ασκήσει εναλλακτική κοινωνική θητεία ίσης διάρκειας με τη στρατιωτική;

9 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ : «θολή» Αντεγκληματική πολιτική
Στην παρουσίαση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ η υποψήφια βουλευτής Σοφία Σακοράφα περιέγραψε ένα εξαιρετικά γενικόλογο πλαίσιο αντεγκληματικής πολιτικής, το οποίο δεν μας διαφωτίζει ιδιαίτερα για τις προθέσεις της Αριστερής κυβέρνησης: «Επαναπροσανατολισμός της αντεγκληματικής στρατηγικής, αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων πρόληψης και καταστολής της εγκληματικότητας, με σεβασμό στα συνταγματικά δικαιώματα και αποφυγή επικοινωνιακών αναποτελεσματικών επιχειρήσεων εναντίον αδύναμων κοινωνικών ομάδων» .
«Επαναπροσδιορισμός» προς ποια κατεύθυνση;  Γιατί ωραίοι είναι οι βαρύγδουποι όροι κι όλοι δημοκράτες είμαστε, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τι είδους πολιτικές μιλάει. Ισχύει π.χ. η θέση που παλαιότερα είχε διατυπώσει περί «άμεσης κατάργησης των τρομονόμων και την απαγόρευση συλλογής και αποθήκευσης βιομετρικών δεδομένων (δακτυλικά αποτυπώματα, DNA κ.λπ.), κατάργηση της ηλεκτρονικής τράπεζας πληροφοριών, καταστροφή των μέχρι τώρα συλλεχθέντων δεδομένων και απαγόρευση χρήσης καμερών παρακολούθησης σε δημόσιους χώρους ή χώρους εργασίας»;  
Διότι, εάν ισχύουν αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να διατυπώσει και την αντιπρότασή του σχετικά με την πολιτική και τις μεθόδους που πρέπει να ακολουθηθούν για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και το κυνήγι της τρομοκρατίας. Διότι, εάν π.χ. καταργήσεις τις βάσεις δεδομένων, καταργείς στην πράξη και τη δυνατότητα της πολιτείας να ταυτοποιήσει σεσημασμένους εγκληματίες! Αλλά και η κατάργηση των καμερών σε δημόσιους χώρους θα στερούσε από την πολιτεία τη δυνατότητα να αναγνωρίσει εγκληματικά στοιχεία που πιθανώς θα δράσουν. Αυτό είναι βέβαιο πως θα αποθρασύνει τους εγκληματίες. Και δεν εννοεί προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ πως το έγκλημα πατάσσεται με... αβρότητες! 

10 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ: Νόμιμοι οι μετανάστες  
Δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας στην παρουσίαση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ:  «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε υπεύθυνα και αποφασιστικά το πρόβλημα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ανάληψη διεθνών πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των αιτιών των μετακινήσεων πληθυσμών. Η διαπραγμάτευση ενός νέου Ευρωπαϊκού Πλαισίου Μεταναστευτικής Πολιτικής, με αναλογική και ισότιμη κατανομή βαρών στα κράτη μέλη και με διεκδίκηση ουσιαστικής και αποτελεσματικής ευρωπαϊκής στήριξης της πολιτικής που ασκείται σε εθνικό επίπεδο. Με τη σταδιακή παραχώρηση ταξιδιωτικών εγγράφων για τον μεγάλο όγκο των μεταναστών που επιθυμούν να αποχωρήσουν από το ελληνικό έδαφος. Με τον εξορθολογισμό του νομικού και θεσμικού πλαισίου για τη νομιμοποίηση των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας και την ισότιμη ένταξή τους». Χωρίς λόγια...

Πέτρος Αλεξίου - PRESSing
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top