Σε προεκλογική επιδότηση καταναλωτικών οργανώσεων με 2.000.000 ευρώ προχωρά η κυβέρνηση. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (που υπάγεται στο υπ. Εργασίας) έφτιαξε ακόμα και εξειδικευμένο πρόγραμμα εντός του ΕΣΠΑ προκειμένου να χρηματοδοτηθούν με εκατομμύρια ευρώ οι 44 καταναλωτικές οργανώσεις που είναι εγγεγραμμένες στα μητρώα της.
Η Ελλάδα διαθέτει δεκάδες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) οι οποίες υποτίθεται ότι ασχολούνται με την προστασία του καταναλωτή, αλλά ταυτόχρονα έχει και τη μεγαλύτερη ακρίβεια σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Σε αγορές όπως η Γερμανία και η Γαλλία οι καταναλωτικές οργανώσεις μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, αλλά η παρέμβασή τους στην αγορά είναι περισσότερο αποφασιστική.
Ελάχιστες από τις οργανώσεις στην Ελλάδα είναι πραγματικά δραστήριες και τα στελέχη τους αδυνατούν να κατανοήσουν τι ακριβώς προσφέρουν οι δεκάδες ΜΚΟ για την προστασία του καταναλωτή που ετοιμάζονται να επιδοτηθούν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Πρόκειται για οργανώσεις οι οποίες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιδοτούνται από τη γραμματεία, την οποία υποτίθεται πως ελέγχουν και έχουν στο μικροσκόπιο .
Το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την επιδότηση καταναλωτικών οργανώσεων θα χρηματοδοτεί ενέργειες όπως...
συμβουλευτικής υποστήριξης, πληροφόρησης, εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σε θέματα λειτουργίας της αγοράς, δικαστικής εκπροσώπησης των καταναλωτών και προάσπισης των δικαιωμάτων τους κ.λπ.
Ως δικαιολογία για την επιδότηση προβάλλεται το γεγονός ότι οι πόροι των ενώσεων καταναλωτών από τον κρατικό Προϋπολογισμό είναι πλέον ελάχιστοι.
Ισχυροποίηση
Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή υποστηρίζουν ότι «οι δράσεις που θα στηριχτούν από το πρόγραμμα θα επιτρέψουν στις ενώσεις καταναλωτών να ισχυροποιηθούν, να εδραιώσουν την κοινωνική τους αναγνώριση και αποδοχή, να αποκτήσουν τις αναγκαίες υποδομές, να αναδείξουν τον ρόλο τους για την αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς, να επιτύχουν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των καταναλωτών, προκειμένου αυτοί να διαφυλάξουν ή και να ανακτήσουν την αγοραστική τους δύναμη, επηρεάζοντας σε όφελος των συμφερόντων τους τις εξελίξεις στην αγορά . Η μέχρι σήμερα εμπειρία, η οποία αποτυπώνεται στις τιμές βασικών αγαθών δείχνει ότι ο μεγάλος αριθμός καταναλωτικών οργανώσεων βλάπτει τον καταναλωτή.
(Δημοκρατία)
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top