Επανάκτηση του δημόσιου χαρακτήρα στις άδειες ταξί, που θα ανανεώνονται υπό προϋποθέσεις κάθε 3 - 5 χρόνια, πλήρες άνοιγμα της εναλλακτικής αγοράς (προμισθωμένα δίκυκλα, οχήματα πολυτελείας, 9θεσια), αλλά και φορολογική αποζημίωση σε όσους απέκτησαν άδειες τα τελευταία χρόνια, προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τα ταξί, που παρουσιάζει σήμερα το Εθνος της Κυριακής. Το εν λόγω σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης στην προσεχή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, προωθεί εκ βάθρων αλλαγές για την απελευθέρωση του κλάδου, δημιουργώντας ένα νέο πλαίσιο κανόνων βάσει των οποίων θα εκδίδονται πλέον οι άδειες ταξί. 
Κριτήρια
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στο νομοσχέδιο η άδεια λειτουργίας ταξί επανακτά το δημόσιο χαρακτήρα της. Η άδεια θα παραχωρείται πλέον από το κράτος σε όποιον πληροί συγκεκριμένα κριτήρια έναντι τιμήματος και θα επιστρέφεται στο κράτος όταν λήξει ή διακοπεί. Η άδεια θα είναι αμεταβίβαστη...
τερματίζοντας τη μαύρη αγορά που είχε αναπτυχθεί γύρω από την απόκτηση άδειας ταξί. Η άδεια λειτουργίας θα ανανεώνεται κάθε 3- 5 χρόνια με την προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, καθώς και παραβόλων ανά όχημα που η εταιρεία διαθέτει. Ο έλεγχος θα αφορά και τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ταξί, προκειμένου να αντιμετωπισθεί και το φαινόμενο των ταξί μαϊμού . Με βάση τα όσα ίσχυαν σήμερα, ο ιδιοκτήτης διατηρούσε την άδεια εφ' όρου ζωής χωρίς κάποια διαδικασία επανελέγχου, ο οποίος τη μεταβιβάζει και την κληροδοτεί. Η κλειστή αυτή αγορά σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οδήγησε στη δημιουργία μιας μαύρης αγοράς, στην οποία υπολογίζεται ότι τα τελευταία 10 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές ύψους 5 δισ. ευρώ περίπου. Βάσει των στοιχείων αυτών έχουν μεταβιβαστεί 35.000 άδειες, με το μέσο τίμημα να υπολογίζεται σε 150.000 ευρώ. Με το νέο καθεστώς στις άδειες λειτουργίας ταξί, εκτιμάται ότι το οικονομικό όφελος από τα παράβολα και τα φορολογικά έσοδα θα ανέλθει σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. 
Οροι
Επιπρόσθετα, με το σχέδιο νόμου για τον κλάδο ανοίγει πλήρως η εναλλακτική αγορά των ταξί. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα λειτουργίας προμισθωμένων (με τηλεφωνική κλήση ή κράτηση μέσω Ιντερνετ) οχημάτων πολυτελείας και 9θέσιων που θα λειτουργούν σε πανελλαδικό επίπεδο με ελεύθερα διαπραγματεύσιμο κόμιστρο, με την απαγόρευση να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο. Προϋπόθεση η διατήρηση ιστοσελίδας στην οποία θα αναγράφονται οι τιμές χρέωσης, αλλά και η έκδοση παραστατικού προμίσθωσης στο οποίο θα αναγράφεται το συμφωνημένο κόμιστρο. Μια αγορά που λειτουργεί σε συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού. Σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, στην Ελλάδα η αγορά των σύγχρονων εναλλακτικών μορφών ταξί (προμισθωμένα, οχήματα πολυτελείας και 9θέσια) μέχρι σήμερα ήταν ανύπαρκτη. Πρόκειται για μια αγορά που, όπως επισημαίνεται από κύκλους του υπουργείου Υποδομών, έχει αποκτήσει διεθνώς μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού και κυρίως έχει οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 

(Έθνος της Κυριακής)

1 σχόλια :

Ανώνυμος είπε... 4 Σεπτεμβρίου 2011 - 4:30 μ.μ.

Leased taxi licence fee: payment
http://www.canberraconnect.act.gov.au/Services/l/leased-taxi-licence-fee-payment

Ας τους δωσουμε το βραβειο Νομπελ για παραγωγη ξυγκιου απο μυγιες!

 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top