(του Γιώργου Διονυσόπουλου)
Ο ιδιότυπος πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ Αφρικανών και Ασιατών, κυρίως Αφγανών, η δραματική αύξηση της εγκληματικότητας στην πόλη, το καθημερινό κυνήγι μεταξύ των οδηγών φορτηγών και των λαθρομεταναστών, που προσπαθούν όπως μπορούν να σκαρφαλώσουν πάνω στα οχήματά τους, κυκλώματα που «νοικιάζουν» θέσεις με θέα και ευκολότερη πρόσβαση στα πλοία που δένουν στο λιμάνι· αυτή είναι η κατάσταση που συνθέτει την πραγματικότητα που επικρατεί στο λιμάνι της Πάτρας.
«Οι μετανάστες στην Πάτρα εκτιμάται ότι είναι πάνω από τρεις χιλιάδες, αν και αναμένεται ότι ο αριθμός τους θα αυξηθεί κι άλλο, εξαιτίας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στη Βόρεια Αφρική. Βεβαίως, δίπλα σε αυτούς έχουν... αναπτυχθεί διάφορα κυκλώματα που λυμαίνονται τον τόπο και εκμεταλλεύο νται αυτούς τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι αυτοί στοιβάζονται στην Πάτρα γιατί, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, τελικά καταφέρνουν να διαφύγουν», αναφέρει μιλώντας στα «Επίκαιρα»ο κ. Βασίλης Κωνσταντόπουλος, μέλος της ΠΟΑΣΥ και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαΐας. Η περιοχή γύρω από το λιμάνι της Πάτρας θα μπορούσε άνετα να χαρακτηριστεί ως αυτόνομη. Οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος και της Αστυνομίας δεν επαρκούν για να ελέγξουν την κατάσταση, εξαιτίας, βεβαίως, και της νοοτροπίας που χαρακτηρίζει απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα μας.
«Η Αστυνομία δεν προλαβαίνει να ανταποκριθεί στο έργο της, ακόμη και στα καλέσματα των οδηγών που ζητούν να φύγουν λαθρομετανάστες από τα φορτηγά τους. Πολ- λές φορές γίνονται συσκέψεις για να επιλυθεί το ζήτημα, όλες όμως καταλήγουν στη λήψη αστυνομικών μέτρων, τα οποία, ωστόσο, εφαρμόζονται για λίγες ημέρες και μετά γίνονται πάλι τα ίδια», προσθέτει ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Κλοπές και ληστείες γίνονται... της μόδας
Την ίδια στιγμή, η αύξηση των επιθέσεων από λαθρομετανάστες εναντίον απλών πολιτών κρούει των κώδωνα του κινδύνου στις αστυνομικές Αρχές, οι οποίες απαντούν σε αυτές καλώντας τους πολίτες να... προσέχουν. Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει γίνει «της μόδας» στην Πάτρα η κλοπή των αλυσίδων από το λαιμό, ιδιαίτερα των γυναικών, με αποτέλεσμα οι τελευταίες να μην κυκλοφορούν πια φορώντας πολύτιμα κοσμήματα. Επίσης, πολλά είναι τα περιστατικά αφαίρεσης τσαντών, ενώ έχουμε μέχρι και απλές επιθέσεις σε σπίτια, όπου κλέβουν τις... μπουγάδες. Βεβαίως, το «κλου» της υπόθεσης είναι.... οι μεταξύ τους αντιπαραθέσεις, όπου τα ξύλα, οι πέτρες, τα ρόπαλα, οι λοστοί και τα κάθε είδους αιχμηρά αντικείμενα έχουν τον πρώτο λόγο.
Πολλές φορές, εν μέσω αυτών των αντιπαραθέσεων έχουν βρεθεί όχι μόνο αστυνομικοί, αλλά και πολλοί περαστικοί, με πλέον χαρακτηριστικό πρόσφατο περιστατικό, όπου οι συμπλεκόμενοι λαθρομετανάστες ανέβηκαν μέχρι και την Αγίου Νικολάου, τον κεντρικότερο δρόμο της πόλης, με τις καφετέριες, κυνηγώντας ο ένας τον άλλο ακόμη και με πυροσβεστήρες που είχαν κλέψει από τα γύρω μαγαζιά. Το εντυπωσιακό, πάντως, είναι ότι αρκετοί από αυτούς, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο, δεν γνωρίζουν ότι έχουν έρθει στην Ελλάδα· ξέρουν απλά ότι έφτασαν στην Πάτρα, που είναι το λιμάνι διαφυγής τους για τη Δυτική Ευρώπη.
Αφρικανοί εναντίον Ασιατών
Το τελευταίο χρονικό διάστημα τα πράγματα στο λιμάνι της Πάτρας έχουν εκτραχυνθεί ακόμη περισσότερο. Αφορμή στάθηκε η έλευση των Αφρικανών, η συντριπτική πλειο νότητα των οποίων προέρχεται από χώρες όπου μαίνεται εμφύλιος πόλεμος. Σύμφωνα με στέλεχος ναυτιλιακής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην Πάτρα, η αρχή της σκληρής αντιπαράθεσης μεταξύ Αφρικανών και Αφγανών ξεκίνησε πριν από ενάμιση περίπου χρόνο. Οι Αφρικανοί, θέλοντας να εκτοπίσουν τους Αφγανούς από τα βαγόνια του ΟΣΕ και να τα χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι ως καταλύματα, βρήκαν έναν έξυπνο τρόπο: Διέδιδαν μεταξύ των Αφγανών ότι το βράδυ πρόκειται να φύγει για Ιταλία καράβι το οποίο δεν θα φυλάσσεται από αστυνομικές δυνάμεις. Οι Αφγανοί «τσίμπησαν» το δόλωμα, μάζεψαν τα υπάρχοντά τους και στήθηκαν όλο το βράδυ στο λιμάνι περιμένοντας μάταια την αναχώρηση του πλοίου. Όταν τελικά το πρωί γύρισαν απογοητευμένοι στα βαγόνια του ΟΣΕ, βρήκαν τους Αφρικανούς, κυρίως Σομαλούς και Σουδανούς, να έχουν... καταλάβει τις θέσεις τους. Η συνέχεια ήταν να ξεσπάσει ένα από τα πιο βιαία περιστατικά που έχουν καταγραφεί στην Πάτρα, με τραυματίες, νεκρούς και την έναρξη μιας σκληρής βεντέτας, που καλά κρατεί μέχρι σήμερα.
Η κάθε πλευρά, μάλιστα, έχει στήσει και το δικό της κύκλωμα, το οποίο εκμεταλλεύεται κατά κύριο λόγο τους συμπατριώτες της, «νοικιάζοντάς» τους, σε τιμές που ξεκινούν από τα 30 ευρώ και φτάνουν έως και τα 150, τις προνομιούχες θέσεις στα κάγκελα του λιμανιού αλλά και στην άκρη των δρόμων, με συχνή τη διέλευση φορτηγών διεθνών μεταφορών.
«Η κατάσταση στο λιμάνι της Πάτρας έχει φτάσει στο απροχώρητο. Πριν από μερικές ημέρες είχαμε αποκλεισμό του λιμανιού της Πάτρας σε ένδειξη διαμαρτυρίας για όλα όσα γίνονται. Στα φορτηγά μας βρίσκουμε μέχρι και νεκρούς οικονομικούς μετανάστες, οι οποίοι χάνουν τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να γαντζωθούν στα διαφορικά των μεγάλων φορτηγών και μεταξύ των αξόνων στις καρότσες, προκειμένου να μην γίνουν αντιληπτοί», αναφέρει σχετικά ο κ. Γιώργος Πασπάτης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διεθνών Μεταφορών (TIR).
«Ενδεικτικά να επισημάνω πως σε ανάλογο περιστατικό, που συνέβη πριν από μερικές ημέρες στην Αγκόνα, συνάδελφος, χωρίς να φταίει και χωρίς να ξέρει τίποτα, μπλέχτηκε σε μια περιπέτεια χωρίς τέλος, όταν βρέθηκε νεκρός λαθρομετανάστης στο όχημά του. Το φορτηγό του έχει μείνει εκεί, καθώς έχει κατασχεθεί μαζί με τα εμπορεύματα, παρόλο που οι ιταλικές Αρχές άφησαν τον ίδιο ελεύθερο, αφού πρώτα διαπίστωσαν ότι δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή. Κι αυτό είναι ένα μόνο από τα χιλιάδες περιστατικά που συμβαίνουν από την έναρξη του συγκεκριμένου φαινομένου. Όποιον οδηγό πιάσουν υφίσταται ολική καταστροφή όχι μόνο ο ίδιος, αλλά και αυτός που μεταφέρει τα εμπορεύματά του», καταλήγει ο κ. Πασπάτης.
(Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Επίκαιρα" στις 12/5/11)
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top