(Του Γιώργου Κράλογλου)
Έσκασαν κυριολεκτικά στα γέλια οι επιχειρηματίες που βρέθηκαν τις ημέρες αυτές σε γραφείο Οργάνωσης των παραγωγικών τάξεων (για συζήτηση πάνω στα αντικίνητρα που πρόκειται να γνωστοποιηθούν στην Τρόικα) όταν ένας εκ των παραβρισκόμενων πρότεινε να ζητηθεί από την κυβέρνηση επέκταση του Fast Track και στις επενδύσεις της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας.
Τα σχόλια και οι ατάκες που έπεσαν έδωσαν αφορμή για περισσότερα γέλια. Κορυφαία ατάκα που ακούστηκε ήταν ότι «ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την εφαρμογή του θεσμού αυτού στην Ελλάδα είναι να μετατραπεί σε Φαστ-τράκα... οπότε να γίνουμε και πάλι διεθνώς ρεζίλι».
Πέρα από τα γέλια όμως και τις ατάκες, η συζήτηση πάνω στο θέμα έδωσε και το στίγμα των εκτιμήσεων που γίνονται στην επιχειρηματική κοινότητα για την όλη προσπάθεια προώθησης του θεσμού που ασφαλώς και μπορεί να αποτελέσει την βάση για μια δυναμική αναστροφή της σημερινής επενδυτικής αδράνειας ιδίως από τους ξένους επενδυτές.
Κεντρική εκτίμηση, στην οποία συμφωνούν οι πάντες, είναι ότι το όλο θέμα πήρε τόσο μεγάλες πολιτικές διαστάσεις που είναι αδύνατον τώρα να μαζευτεί.
«Όπως και με το μνημόνιο, που έτσι και αλλιώς ήταν αναγκαίο για την οικονομία και την προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης, και ο θεσμός του Fast Track θα οδηγηθεί σε πολιτική αντιπαράθεση με οπαδούς και εχθρούς. Συνεπώς κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος ότι ο νόμος αυτός θα έχει ισχύ όχι μόνο αν αλλάξει η κυβέρνηση αλλά και αν μετακινηθεί από την σημερινή του θέση ο κ. Παμπούκης» υποστηρίχθηκε στην συζήτηση.
Η κεντρική αυτή θέση δείχνει σαφέστατα ότι η επιχειρηματική αγορά υποδέχθηκε μόνο για λόγους δημοσίων σχέσεων θετικά την κυβερνητική πρωτοβουλία, την οποία θεωρεί κυριολεκτικά στον «αέρα» και χωρίς συνέχεια αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να προηγηθεί:
Πρώτον, πολιτική συναίνεση (ιδιαίτερα με το ΠΑΜΕ) για την εφαρμογή των διαδικασιών που θα προκύψουν από την νομοθεσία.
Δεύτερον, συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης...... που θα προκύψει από τις συγκεκριμένες εκλογές, μιας και τώρα θα ξεκινήσει σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση και στο επίπεδο αυτό.
Τρίτον, ξεκαθάρισμα των πραγματικών ορίων παρεμβάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που (όπως πολλοί υπουργοί κυβερνήσεων έχουν δηλώσει δημόσια) οι αποφάσεις του διαμορφώνουν πολιτική.
Τέταρτον, ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείων, υπουργών και υφυπουργών.
Πέμπτον, αποσαφήνιση των όρων και των προϋποθέσεων απασχόλησης στις επενδύσεις που θα γίνουν με το Fast Track δεδομένου ότι στην περιφέρεια έχουμε μεγάλα ποσοστά ανεργίας.
Έκτον, ρύθμιση ανισοτήτων που θα προκύψουν μεταξύ των επενδύσεων που θα γίνουν και αυτών που λειτουργούν στα μεγάλα αστικά κέντρα και ιδίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής και που οδηγούνται σε μαρασμό και αδυναμία επέκτασης από τις ασάφειες της περιβαλλοντικής πολιτικής.
Έβδομον, η σχέση της νομοθεσίας αυτής με τα νομοθετήματα που θα ακολουθήσουν (αδειοδοτήσεις, συστάσεις εταιριών, αντικίνητρα) των άλλων υπουργείων.
Μετά την ανάλυση των παραπάνω θέσεων οι συσκεπτόμενοι, αλλά και στην συνέχεια οι υπηρεσίες Οργανώσεων των παραγωγικών τάξεων, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μάλλον οδηγούμεθα σε μια ακόμη νομοθεσία που θα μείνει σε ευχές και στα χαρτιά.
Και ότι δεν έχει καμιά σημασία η δημοσιοποίηση επιφυλάξεων και σχολίων.
(capital.gr)
 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top