Το «προφίλ» του διαβόλου
Ο Ιησούς Χριστός με τρία ονόματα χαρακτηρίζει τον διάβολο - βασανιστή του ανθρώπου- της σημερινής περικοπής : «πνεῦμα ἀλαλον καί κωφόν».
Το πρώτο αναφέρεται στη φύση του, ενώ τα άλλα δυο στον τρόπο με τον οποίο βασάνιζε «παιδιόθεν»το συγκεκριμένο θύμα. Άπειρα είναι τα ονόματα, οι μορφές, οι τρόποι και οι μεθοδίες του διαβόλου.
Απλώς θα επισημάνουμε κάποια στοιχεία απαραίτητα για την επείγουσα ενημέρωσή μας με αφορμή τη σημερινή περικοπή. Για να αντιληφθεί κανείς τον κίνδυνο και να τον αντιμετωπίσει με τα όπλα της προσευχής και της νηστείας απαιτείται μαζί με την άσκηση και η γνώση του «αντικειμένου». Και τα δυο λείπουν απ’ όλους σχεδόν τους ανθρώπους της εποχής μας. Έτσι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την υποχθόνια ύπαρξή του και καταντούμε ευάλωτοι στις επιθέσεις του εναντίον μας.
Συγχρόνως περιφρονούμε τις πράξεις και τον λόγο της Γραφής και της Εκκλησίας. Για να πεισθούμε δεν φτάνει μόνο η γνώση μερικών από τα εγκλήματα του σατανισμού στη χώρα μας, δείγματα της τραγικής άγνοιας και των δραστών και των θυμάτων.
Είναι απαραίτητο να υπολογίζουμε πάντοτε την ύπαρξη του σατανά και τα καταχθόνια σχέδιά του, ιδιαίτερα στις διενέξεις μας, όπου εύκολα μπορεί να διεισδύσει. Σκοπός του είναι πάντοτε η καταστροφή του ανθρώπου, γιατί ο διάβολος «ἀνθρωποκτόνος ἦν ἀπ’ ἀρχῆς» και τις τριβές μεταξύ μας μάς μεταβάλλει σε όργανά του, όπως φαίνεται από τα λόγια του Απ.Παύλου ότι « ὁ μισῶν τόν ἀδελφόν αὐτοῦ ἀνθρωποκτόνος ἐστί». Ο διάβολος είναι πνεύμα και συνεπώς αόρατος στον άνθρωπο. Ορατές είναι μόνο οι ενέργειές του, ενώ πολλές μέθοδοί του είναι πολύ γνωστές στους πατέρες και τους ασκητές της Εκκλησίας. Η Εκκλησία γνωρίζει όχι μόνο την φύση αλλά και τα έργα του. Η δε πίστη στην αγάπη και την δύναμη του Ιησού Χριστού μας δίνει και την δύναμη για να τον πολεμήσουμε. «Πάντα δυνατά τῷ πιστεύοντι» βεβαιώνει ο Θεός και «ἐνδύσασθαι την πανοπλίαν τοῦ Θεοῦ προς το δύνασθαι ὑμᾶς στῆναι προς τάς μεθοδίας τοῦ διαβόλου».
Η γνώση όμως αυτή έχει αποδειχθεί ανεπαρκής ή και άχρηστη όταν δεν συνοδεύεται και από ανάλογη άσκηση , συνεχή και μόνιμη, όπως την ορίζει η Εκκλησία, ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε. Το περιεχόμενο της άσκησης είναι νηστεία και προσευχή. Σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου ότι «τοῦτο τό γένος ἐν οὐδενί δύναται ἐξελθεῖν ἤ μη ἐν προσευχῇ καί νηστείᾳ».
Σήμερα, Δ’ Κυριακή Νηστειών, συγχρόνως εορτάζουμε και την μνήμη του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, ενός γίγαντα της προσευχής και της νηστείας. Ο Μέγας αυτός νηπτικός πατέρας με το υπέροχο έργο του «Κλίμακα» χαράζει τον γοητευτικό και βαθύ δρόμο προς την τελείωση μέσω της άσκησης και τη οικογένειας των αρετών. Με αυτό το μέσο και σε κατάλληλο χρόνο η Εκκλησία έρχεται να ενισχύσει την αγωνιστική μας πορεία και συμπόρευση στη λατρεία και την νηστεία ώστε να μας αποκαλυφθεί το νόημα των παθών του Κυρίου και να αξιωθούμε και την Ανάστασή του. Κυρίως όμως να αντιληφθούμε τη σχέση με το δικό μας κοινό θάνατο και την κοινή Ανάσταση που θα σημάνουν την ένδοξη και ανέσπερη ημέρα της βασιλείας του. Αμήν.
(από το blog του Ι.Ν της Αγίας Βαρβάρας Πατρών)

3 σχόλια :

Ανώνυμος είπε... 29 Μαρτίου 2009 - 3:38 μ.μ.

Μπράβο στον π.Γερασιμάγγελο Στανίτσα που είναι πρωτοπόρος και στις νέες τεχνολογίες. Ωραίο μπλογκ και ενημερωμένο, μέσα στα πράγματα και προπάντων , δεν μυρίζει συντήρηση!!!

Ανώνυμος είπε... 30 Μαρτίου 2009 - 12:08 π.μ.

Φυσικά και δεν μυρίζει συντήρηση ο εν λόγω ιερέας , αφού δεν ανήκει σε καμία θρησκευτική οργάνωση τύπου ΣΩΤΗΡΑ και ΖΩΗ.

Ανώνυμος είπε... 30 Μαρτίου 2009 - 4:55 μ.μ.

Και σένα φίλε μου, τι σε πειράζει ο ΣΩΤΗΡΑΣ και η ΖΩΗ ; Αν δεν ήταν αυτές οι οργανώσεις στην Πάτρα, δεν θα υπήρχε χριστιανικό έργο.
Ο ΣΩΤΗΡΑΣ και η ΖΩΗ στήριζαν και στηρίζουν την νεολαία. Αυτοί δημιούργησαν χριστιανικό έργο, κατασκηνώσεις και στην ουσία όλες οι ενορίες και οι Μητροπόλεις τις μιμήθηκαν.

 
ONLINE-PRESS © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top